Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Vplyv inovatívnej stratégie vzdelávania service learning na rozvoj kľúčových kompetencií a občianskej angažovanosti študentov a študentiek vysokej školy

Informácie o projekte

Podstata riešeného vedeckého projektu spočívala v empirickom a experimentálnom overovaní vplyvu inovatívnej stratégie vzdelávania service learning (SL) na rozvoj kľúčových kompetencií a občianskej angažovanosti študentov a študentiek vysokej školy.

Číslo projektu:VEGA 1/0671/17
Doba riešenia:2017 - 2019
Vedúci projektu:doc. PhDr. Alžbeta Brozmanová Gregorová, PhD.
Spoluriešitelia:doc. PhDr. Zlata Vašašová, PhD. - zástupca
PhDr. Lenka Rovňanová, PhD.
Mgr. Jana Šolcová, PhD.
PhDr. Michaela Šavrnochová, PhD.
PhDr. Katarína Kurčíková, PhD.
Zahraničný projekt:nie

Hlavným vedeckým cieľom projektu bolo je empiricky a experimentálne overiť vplyv inovatívnej stratégie vzdelávania service learning na rozvoj kľúčových kompetencií a občianskej angažovanosti študentov a študentiek vysokej školy. V prvej etape projektu sme sa sústredili na teoreticko-metodologickú syntézu súčasného stavu poznania vplyvu stratégie service learning na študentov a študentky – výsledok tejto analýzy je súčasťou vedeckej monografie.  Pilotne sme overili výskumné nástroje korešpondujúce s naším výskumným zámerom prenesené zo zahraničia a vytvorili sme vlastné výskumné nástroje pre sledovanie vplyvu service learnigu na študentov a študentky. Rozšírili sme implementáciu stratégie service learning na UMB.  Zrealizovali sme vlastný výskum, ktorý nám umožnil verifikovať hypotézy o vplyve service learningu na rozvoj kľúčových kompetencií a občianskej angažovanosti študentov a študentiek a publikovať jeho výsledky v domácom a medzinárodnom priestore. 

Za najdôležitejší výstup projektu považujeme vedeckú monografiu riešiteliek Service learning ako pedagogická stratégia angažovanej univerzity a jej vybrané prínosy pre študentstvo (2019). Cieľom monografie je predstaviť stratégiu service learning a  výskumné zistenia zamerané na prínosy service learningu pre študentov a študentky. Autorský kolektív zvolil štruktúru od širšieho predstavenia pedagogickej stratégie service learning, ktorú ukotvil v diskurze o treťom poslaní univerzít s prihliadnutím na špecifiká slovenského priestoru. V ďalšej časti sú opísané kľúčové medzníky pri zavádzaní service learningu na UMB. V druhej časti monografie sú predstavené výsledky výskumných zistení a v oblasti rozvoja kľúčových kompetencií a rozvoja osobnej a sociálnej zodpovednosti na strane študentstva, ako aj konkrétne príklady service learningových projektov realizovaných v rámci odbornej praxe na Katedre sociálnej práce PF UMB.

The main output of the project is the scientific monograph from the research team Service-learning as a pedagogical approach of engaged university and chosen benefits for students (2019).   The aim of the monograph is to present the service-learning strategy and  project research findings focused on the benefits of service-learning for students. The authors chose a structure from the broader presentation of the service-learning and anchored it in a discourse on the third mission of universities, taking into account the specifics of Slovak milieu. The next chapter is presenting  the key milestones in the introduction of service-learning at MBU. The second part of the monograph presents the results of research findings in the area of development of student key competencies and development of student personal and social responsibility, as well as specific examples of service learning projects conducted as part of a practical training at the Department of Social Work, Faculty of Education at MBU.

Ďalším výstupom projektu je zborník vedeckých a odborných štúdií Vzdelávame pre budúcnosť : zborník vedeckých a odborných štúdií . - 1. vyd. - Banská Bystrica : Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela - Belianum, 2019. - ISBN 978-80-557-1616-9.

Ďalšie výstupy publikované ako súčasť projektu je možné nájsť tu.