Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

 

 

TVORIVÁ DRAMATIKA V ZŠ a MŠ

Odbor: Predškolská a elementárna pedagogika
Študijný program: Predškolská a elementárna pedagogika, Bc.
Školský rok: 2019/2020 letný semester
Vyučuje: Mgr. Lýdia Simanová, PhD., Mgr.Zuzana Kováčová, PhD.
Rozsah výučby: 0P/2S/0C Kredity: 3
Forma: denné             Ročník: 2.

 

1. Tvorivá dramatika – úvod do štúdia
Tvorivá dramatika – jej vznik, ciele, obsah. Zoznamovacie a kontaktné cvičenia, tvorba pravidiel v skupine.
2. Pedagogicko-psychologické východiská tvorivej dramatiky
Základné pojmy, ich chápanie v tvorivej dramatike, rozvoj zmyslového konania, intelektu a duševných schopností, rozširovanie vyjadrovacích prostriedkov. Rozvoj medziľudskej komunikácie, osvojovanie sociálnych rolí, sociálneho cítenia, empatie, schopnosti spolupracovať.
3. Metódy a prostriedky tvorivej dramatiky
Metódy tvorivej dramatiky, hra a jej rôzne podoby, hrové situácie, dramatické cvičenia, rolové hry. Dramatická hra a sociálno-dramatická hra, prípravné hry a cvičenia, improvizácia, interpretácia. Prostriedky tvorivej dramatiky, hry s bábkami a maňuškami.
4. Proces a produkt tvorivej dramatiky
Dramatizácia príbehu. Scenár, práca na scenári podľa literárnej predlohy. Základné fázy dramatického diela, dramatický oblúk príbehu.
5. Výchova divadelného diváka
Detské divadlo a dramatická hra ako divadlo. Dramaturgia –výber predlohy. Súčasti a formy divadla. Návšteva divadelného predstavenia. Príprava vlastného divadelného predstavenia, jeho predvedenie a rozbor. Reflexia divadelného predstavenia.
6. Tvorivá dramatika v škole, v školskom zariadení.
Reprodukcia literárnej predlohy – proces vizualizácie a verbalizácie. Tvorivé písanie. Maľovaná hudba. Tvorivá dramatika v predprimárnom vzdelávaní. Medzipredmetové vzťahy- využitie tvorivej dramatiky a jej metód v rôznych predmetoch primárneho vzdelávania. Školské divadlo, tvorivá dramatika v školských kluboch detí.

7. Umelecký prednes ako interpretačná metóda. Výber a dramatizácia textov na inscenáciu, improvizácia. Tvorivá dramatika a projektové vyučovanie.
8. – 13. Praktická realizácia, zdokonaľovanie hier, cvičení a foriem tvorivej dramatiky.


Kritériá hodnotenia predmetu:
- Skupinový projekt s verejnou prezentáciou  (60 bodov)
- Vypracovanie priebežných úloh počas semestra zverejňovaných v sytéme moodle (30 bodov)
- Účasť na seminároch (10 bodov)

Literatúra:
1. Babiaková, S. 2004. Tvorivá dramatika v projektoch záujmovej činnosti na 1.stupni ZŠ. Banská Bystrica, MPC, 2004.
2. Bekéniová, Ľ. 2005. Projektové vyučovanie a tvorivá dramatika ako prostriedok demokratizácie a humanizácie výučby a školy. Prešov, ROKUS, 2005.
3. Bláhová, K. 1996. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha. ARTAMA, 1996.
4. Janáková, L.1996. Tvorivá dramatika ako prostriedok motivácie. Banská Bystrica: PF UMB,1996.
5. Koťátková, S. et al. 1998. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum. 1998
6. Macková, S. 1995. Dramatická hra v škole. Brno. JAMU, 1995.
7. Machková, E. 1992. Metodika dramatické výchovy. Praha, ARTAMA, 1992.
8. Machková, E. 1980. Základy dramatickej výchovy. Praha: SPN, 1980.
9. Machková, E.1998. Zásobník dramatických hier. Bratislava: NOC, 1998.
10. Pavlovská, M. 1998. Dramatická výchova. Brno, CERM, 1998
11. Pršová, E. 2000. Aktivizácia žiakov metódami dramatickej výchovy. Banská Bystrica:MC,2000.
12. Valenta, J. 1998. Metódy a techniky dramatické výchovy. Praha, Strom, 1998.

 

 

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
09:00 - 11:00
Streda
-
Štvrtok
-
Piatok
-
Konzultáciu je potrebné dohodnúť vopred mailom.

Kontaktný formulár

=