SYLABY |
||||||
Kód predmetu: DFŠ: 3d-KAT-612 Denná forma EFŠ: 3e-KAT-612 Externá forma |
Názov predmetu: Katechetika |
|||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: Typ predmetu: PV Odporúčaný rozsah výučby P-S/C-T-Op (v hodinách): 2-0-0-2-0 P 2 hod./týž., S 0 hod./týž., C 0 hod./týž., T 2 hod./sem., Op 0 hod./sem. Metóda štúdia: DFŠ: prezenčná, EFŠ:kombinovaná Forma štúdia: denná, externá |
||||||
Počet kreditov: 6 |
||||||
Odporúčaný semester štúdia: DFŠ: 3/Z, EFŠ: 3,5/Z |
||||||
Stupeň štúdia: 3. |
||||||
Podmieňujúce predmety: nie sú |
||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu a ukončenie predmetu: Priebežné hodnotenie: - Záverečné hodnotenie: V priebehu semestra študent aktívne študuje odporúčanú literatúru, na základe ktorej vypracuje písomnú prácu na vybranú tému (80–50 bodov) a svoje doterajšie vedomosti a zručnosti sformuje do komplexného projektu katechézy (20–15 bodov). Na získanie hodnotenia A je potrebné získať v súčte najmenej 93 bodov, na získanie hodnotenia B najmenej 87 bodov, na hodnotenie C najmenej 80 bodov, na hodnotenie D najmenej 73 bodov a na hodnotenie E najmenej 65 bodov. Kredity nebudú študentovi udelené, pokiaľ nesplní minimálnu podmienku v každej súčasti hodnotenia. |
||||||
Výsledky vzdelávania (výkonový štandard): 1. študent je schopný analyzovať denominačne rozdielne východiská cirkevnej edukácie. 2. študent je schopný analyzovať a porovnať vstup jednotlivých východísk cirkevnej edukácie. 3. študent je schopný kriticky hodnotiť východiská cirkevnej edukácie. 4. študent je schopný vytvoriť projekt katechézy pre vybranú denomináciu resp. katecheticky orientovanú organizáciu, sieť cirkevných škôl a pod. 5. študent je schopný pracovať na realizácii cirkevnej katechézy v národnom meradle aj v zahraničí. |
||||||
Stručná osnova predmetu (obsahový štandard):
1. Východiská kresťanskej výchovy a výučby 2. Východiská z hľadiska rôznych kresťanských denominácií. 3. Úvod – typizácia východísk, požiadavky na predmet. 4. Metódy rozvíjania kritického myslenia. 5. Bloomova taxonómia, laterálne myslenie. 6. Východiská: sociologické, neurologické. 7. Východiská filozofické – antropologické. 8. Východiská pedagogické – humanistické. 9. Východiská teologické – biblická antropológia. 10. Syntéza a hodnotenie jednotlivých východísk katechetiky ako vedy. 11. Formulácia hypotéz a ich overovanie v katechetickej praxi. 12. Kooperatívna tvorba projektu východísk k vybranému katechetickému javu. 13. Kurikulum náboženskej výchovy vybranej denominácie u nás a v zahraničí.
|
||||||
Odporúčaná literatúra:
|
||||||
|
|
|
|
|
||
Časová záťaž študenta: 180 hodín, z toho kombinované štúdium (P, S, Konzultácie, terénne cvičenia): 52, príprava písomnej práce: 50, príprava projektu: 30, samoštúdium: 48. |
||||||
Vyučujúci: prednášky/konzultácie/semináre: Prednášky/semináre: Doc. PaedDr. Viktória Šoltésová, PhD.; výučba: slovenský jazyk, konzultácie pre nekontaktnú výučbu (2 hodiny týždenne kontaktne alebo prostredníctvom Moodle kurzu pre externých študentov). Supervízia k terénnym cvičeniam je zabezpečená prostredníctvom Moodle kurzu k predmetu (priebežné online stretnutia, reflexia, individuálna podpora. |
||||||
|