SYLABY |
||||||
Kód predmetu: DFŠ: 3d-DIK-612 Denná forma EFŠ: 3e-DIK-612 Externá forma |
Názov predmetu: Diakonika |
|||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: Typ predmetu: PV Odporúčaný rozsah výučby P-S/C-T-Op (v hodinách): 2-0-0-1-0 P 2 hod./týž., S 0 hod./týž., C 0 hod./týž., T 1 hod./sem., Op 0 hod./sem. Metóda štúdia: DFŠ: prezenčná, EFŠ:kombinovaná Forma štúdia: denná, externá |
||||||
Počet kreditov: 4 |
||||||
Odporúčaný semester štúdia: 3/Z, 3,5/Z |
||||||
Stupeň štúdia: 3. |
||||||
Podmieňujúce predmety: nie sú |
||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu a ukončenie predmetu: Priebežné hodnotenie: Východisková kapitola k dizertačnej práci v rozsahu min 7 – max. 10 strán 10 bodov (minimálne 8 bodov). Záverečné hodnotenie: Záverečný test na základe osnovy predmetu 90 bodov (minimálne 57 bodov). V priebehu semestra študent vypracuje východiskovú kapitolu z diakoniky (10–8 bodov) a absolvuje záverečný test (90–57 bodov). Na získanie hodnotenia A je potrebné získať v súčte najmenej 94 bodov, na získanie hodnotenia B najmenej 87 bodov, na hodnotenie C najmenej 80 bodov, na hodnotenie D najmenej 75 bodov a na hodnotenie E najmenej 70 bodov. Kredity nebudú študentovi udelené, pokiaľ nesplní minimálnu podmienku v každej súčasti hodnotenia. |
||||||
Výsledky vzdelávania: 1. študent má osvojené komplexné vedomosti o prístupoch diakoniky. 2. študent má osvojené komplexné vedomosti o teóriách diakoniky. 3. študent má osvojené komplexné vedomosti o metódach diakoniky. 4. študent má osvojené komplexné zručnosti, ako aplikovať teoretické východiská diakoniky v praxi. |
||||||
Stručná osnova predmetu:
1. Etické teórie v diakonike. 2. Etické dilemy života a smrti v kontexte kresťanskej etiky. 3. Významné právne dokumenty a deklarácie OSN a ich presah do diakoniky. 4. Teologické aspekty na klienta centrovaného prístupu, logoterapie, transakčnej analýzy, KBT, teórie rolí, etiketizačnej a komunikačnej teórie, sociálno-ekologických a antiopresívnych prístupov. 5. Aplikácia teologických, teoretických a metodologických východísk diakoniky v práci s jednotlivcom, rodinou, skupinou, komunitou. 6. Kvalita v sociálnych službách. 7. Kvalita a štandardizácia diakonických služieb. Teória riadenia a diakonia. Supervízia v diakonike. 8. Teoretické základy diakoniky vo vzťahu k špecifickým sociálnym problémom chudoby. 9. Teoretické základy diakoniky vo vzťahu k špecifickým sociálnym problémom nezamestnaných, bezdomovcov, deti a rodín. 10. Rizikové deti a mládež, nízkoprahové kluby. 11. Teoretické základy diakoniky vo vzťahu k špecifickým sociálnym problémom starších ľudí. 12. Etnické menšiny, utečenci a azylanti, subkultúry. 13. Teoretické základy diakoniky vo vzťahu k špecifickým sociálnym problémom ľudí s postihnutím, ľudí trpiacich duševnými chorobami.
|
||||||
Odporúčaná literatúra:
|
||||||
|
||||||
Časová záťaž študenta: 120 hodín, z toho: prednášky 26 a terénne cvičenia 13 hodín, Kapitola do dizertačnej práce z oblasti diakonie: 41, Samoštúdium: 40. |
||||||
Vyučujúci: prednášky/konzultácie/semináre: Prednášky/semináre: Doc. PaedDr. Viktória Šoltésová, PhD.; výučba: slovenský jazyk, anglický jazyk, konzultácie pre nekontaktnú výučbu (2 hodiny týždenne kontaktne alebo prostredníctvom Moodle kurzu pre externých študentov). Supervízia k terénnym cvičeniam je zabezpečená prostredníctvom Moodle kurzu k predmetu (priebežné online stretnutia, reflexia, individuálna podpora. |
||||||
|