Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

 

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

 

Podmienky absolvovania predmetu a tematické zameranie prednášok

 

Filozofické,sociálne a pedagogické východiská edukácie – 2019/2020

 

Názov:              Filozofické, sociálne a pedagogické východiská edukácie (1d-PVE-591/P)

Študijný odbor:                      1.1.1 – 1.1.3  Učiteľstvo AP, UVP, UPP

Študijný program:                  Učiteľstvo – spoločný základ pre 1. stupeň VŠ štúdia – Bc.

Zabezpečuje:              PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD.

PaedDr. Simona Sámelová, PhD.

PaedDr. Michal Novocký, PhD.

Mgr. Hana Kocúrová

 

Prednášajúca/ci:                       PhDr. Patrícia Zólyomiová, PhD.

PaedDr. Simona Sámelová, PhD.

Obdobie štúdia predmetu:    ročník:1.

stupeňštúdia: 1. (Bc)

odporúčaný semester: 2.–letný  2019/2020

Forma výučby:                       prednáška (2), seminár (2)

Odporúčaný rozsah výučby (v hodinách):  týždenný: 2/2; za obdobie štúdia: 26/26

Počet kreditov:                      4

Podmieňujúce predmety:       nie sú

Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: hodnotenie, kredity (100 bodov)

Priebežné hodnotenie (50 bodov), z toho:

a) priebežná písomka (30 bodov)

b) priebežné aktivity (20 bodov)

Záverečné hodnotenie:

písomná skúška v skúškovom období:  50 bodov.

Záverečné hodnotenie je udelené na základe priebežného hodnotenia a písomnej skúšky v skúškovom období.

 

Požiadavky na udelenie hodnotenia:

Priebežné hodnotenie:

  • Dochádzka: povinná účasť na prednáškach a seminároch                                             100 %

Minimálna aktívna účasť ako podmienka ku skúške:                                          80 %

(prípadnú neúčasť vopred ospravedlniť, resp. neskôr aj dokladovať)

 

-          Individuálne študijné plány študentstva. Študentstvo s IŠP postupuje podľa platnej smernice o IŠP príslušnej fakulty (pre študentstvo PdF platí Smernica č.1/2018 o individuálnom štúdiu na Pedagogickej fakulte v BB). Študentstvo s IŠP plní úlohy priebežného a záverečného  hodnotenia na základe individuálnej dohody s vyučujúcimi v zmysle príslušných rozhodnutí a podmienok pre udelenie IŠP. Študent/ka musí predložiť  rozhodnutie o povolení IŠP.

-          o uznanie predmetu z predchádzajúceho štúdia sa študentstvo obracia na vyučujúcu Dr. Zólyomiovú

-          študentstvo so ŠVVP oslovuje koordinátorov pre študentov a študentky so špecifickými potrebami príslušnej materskej katedry a fakulty

-          študenti, ktorí neabsolvovali úspešne predmet v predchádzajúcich rokoch štúdia (LS AR 2018/19), vyhľadajú na začiatku semestra vyučujúceho seminárov, ktorý ich vyučoval v ZS AR 2018/19, v prvý týždeň LS AR 2019/20, aby si dohodli podmienky absolvovania predmetu v tomto AR 2019/20.

 

Študentstvo má povinnosť používať v mailovej komunikácii konto udelené UMB: studentumb. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vzhľadom k obsahovej náročnosti predmetu odporúčame študentom a študentkám aktívnu účasť na vyučovaní prednáškových blokov aj seminárov.

Študent/ka musí v priebehu výučbovej časti semestra získať z priebežného hodnotenie minimálne 25 bodov, aby sa mohol/mohla prihlásiť na skúšku v systéme AIS.

Celkové hodnotenie je súčtom priebežného hodnotenia a záverečného hodnotenia. Na základe sumatívneho hodnotenia - úspešnosť vyjadrená hodnotením A- Fx podľa pravidiel hodnotenia kvality výsledkov štúdia.

Na získanie hodnotenia A je potrebné získať najmenej 94 bodov, na získanie hodnotenia B najmenej 87 bodov, na hodnotenie C najmenej 80 bodov, na hodnotenie D najmenej 73 bodov a na hodnotenie E najmenej 65 bodov.

V prípade neúspešnosti v riadnom termíne skúšky (písomná) absolvuje študent/študentka jeden opravný termín. Odporúčame študentstvu priebežne sledovať svoje hodnotenie, pravidelne pracovať so zverejňovanými informáciami na webových stránkach vyučujúcich a na vyučovanie prichádzať pripravení.

 

 

Výkonový štandard študenta/študentky:

  • Poznať základné filozofické východiská edukácie.
  • Objasniť spoločenskú podmienenosť edukácie a jej význam pre spoločnosť.
  • Vedieť  objasniť teoretické základy pedagogiky  a jej  vzťah s  edukáciou.
  • Schopnosť používať pedagogickú terminológiu.
  • Poznať a  chápať koncept inštitucionálneho vzdelávania.
  • Orientovať sa v pedagogických periodikách.
  • Prejaviť záujem o odbor štúdia a rozvíjať vlastné učiteľské kompetencie.

 

 

Prednášky

 Vyučovanie prebieha týždenne - v utorok 6. - 7. VH

                          Aula Beliana Tajovského 40

 

 

Obsahové zameranie prednášok:

 1.      - 2. Filozofické východiská edukácie

  • Filozofia ako veda,filozofické disciplíny.
  • Filozofické smery 19. a 20. storočia.
  • Vzťah filozofie a edukácie,vzťah filozofie a pedagogiky.
  • Ponímanie človeka v európskom filozofickom myslení.
  • Pedagogická antropológia. Bytie človeka vo  svete.

 

3.-5 PEDAGOGIKA AKO VEDA O EDUKÁCII

 

  • Vývoj pedagogického myslenia a teórie.
  • Významní predstavitelia pedagogiky J.A.Komenský,J.J.Rousseau,J.F. Herbart.
  • Pedagogické smery 20. storočia: biologicko – psychologické (pedocentrické smery) a sociologizujúce prúdy (humanistická pedagogika)
  • Teoretické základy pedagogiky - pojem, predmet, pramene.
  • Systém pedagogických vied – základné, aplikované a hraničné vedy pedagogiky.

 

        6-8.EDUKACIA AKO ZÁKLADNÁ KATEGÓRIA PEDAGOGIKY

 

Spoločnosť a výchova (edukácia)

  • globálne aspekty edukácie, globálne problémy.
  • Európska výchova, obraz človeka v globalizovanom svete, problémy súčasného sveta.
  • Antropologické východiská súčasného modelu výchovy.

 

  • Vývoj spoločnosti a genéza  edukácie.
  • Význam výchovy vo vývoji spoločnosti.

 

  EDUKÁCIA A VÝVIN ČLOVEKA

  •      Ontogenéza  a jej znaky.
  •      Vonkajšie a vnútorné faktory utvárania osobnosti.
  • Socializácia, sociálna determinácia vývinu.
  •      Vzťah vývinu  a výchovy človeka.
  •      Edukačné prostredie a jeho typológia.

 

9-10. VEDECKÉ  (TEORETICKÉ) ZÁKLADY PEDAGOGIKY

 

  • Vedecký jazyk - pedagogická terminológia:

KATEGÓRIE PEDAGOGIKY

  • Výchova -  edukácia.
  • Cieľ edukácie –formulácia výchovno-vzdelávacích cieľov, podiel učiteľa na plnení cieľov výchovy a vzdelávania.
  • Obsah výchovy a vzdelávania – charakteristika, Štátny a školský vzdelávací program, prierezové témy, výchovný program.
  • Prostriedky edukácie – pojem, hmotné a nehmotné  prostriedky.
  • Podmienky výchovy a vzdelávania– vonkajšie a vnútorné podmienky výchovy a vzdelávania.

 

     11. RODINA  AKO SOCIALIZAČNÝ ČINITEĽ

 

  • Socializácia – pojem, primárna a sekundárna socializácia
  • Rodina – pojem  a význam.
  • Rodina ako výchovné prostredie – demografické, materiálne,psychologické, kultúrne podmienky rodiny.
  • Typy rodín z hľadiska štruktúry, kvality vzťahov, výchovných štýlov rodiny.

 

 

12-13. Inštitucionalizovaná edukácia

 

  • Škola – pojem, funkcie.
  • Školský systém a jeho štruktúra.
  • Medzinárodná klasifikácia vzdelávania ISCED.
  • Súčasný školský systém na Slovensku.
  • Školská integrácia.

Alternatívne školstvo

  • Pojem alternatívna škola.
  • Znaky  alternatívnych škôl.
  • Delenie alternatívnych škôl – klasické, moderné.

ODPORÚČANÁ LITERATÚRA

 

  1. BAJTOŠ, J. 2003.Teória a prax didaktiky. Žilina: EDIS, 2003.
  2. DANEK, J. 2011. Úvod do filozofie výchovy. Praha : Univerzita J.A. Komenského, 2011. 108. S. ISBN 978-80-7452-011-2
  3. HRONCOVÁ, J. - EMMEROVÁ I. a kol. 2010.Sociológia výchovy a vzdelávania. Banská Bystrica: PF UMB, 2010.
  4. HAVLÍK, R. - KOŤA, J. 2001. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2001.
  5. GÁLIKOVÁ TOLNAIOVÁ, S. 2007. Problém výchovy na prahu 21. storočia, alebo o „obrate k psychagógii“ v súčasnej filozofii výchovy. Bratislava: IRIS.
  6. KOSOVÁ, B.1995. Humanizačné premeny výchovy a vzdelávania. Banská Bystrica : PF UMB, s. 11 - 34.
  7. KOSOVÁ, B. 2013. Filozofické a globálne súvislosti edukácie. Banská Bystrica: PF UMB.
  8. Kosová, B. - Kasáčová, B. 2007. Základné pojmy v edukácii. Banská Bystrica : 2007.  ISBN 978-80-8083-525-5.
  9. KOVÁČIKOVÁ, D. – KOVÁČOVÁ, V. – TURANSKÁ, E. 2011.Všeobecná pedagogika. Banská Bystrica : 2011. ISBN 978-80-8083-770-9.
  10. KOVÁČIKOVÁ, D. – SÁMELOVÁ, S. 2016.Filozofické, sociálne a pedagogické základy edukácie.. Banská Bystrica : Belianum UMB, 2016. ISBN 978-80-557-1099-0.
  11. KUDLÁČOVÁ, B. – RAJSKÝ, A. 2012. Európske pedagogické myslenie od moderny k postmoderne po súčasnosť. Trnava: TYPI UniversitasTyrnaviensis/VEDA.
  12. KUDLÁČOVÁ, B.2007. Človek a výchova v dejinách európskeho myslenia. Trnava : PF TU.
  13. KUDLÁČOVÁ, B. – RAJSKÝ, A. 2012. Európske pedagogické myslenie od moderny k postmoderne po súčasnosť. Trnava: TYPI UniversitasTyrnaviensis/VEDA.
  14. LÁSZLÓ, K. – OSVALDOVÁ, Z. 2014.Didaktika. Banská Bystrica : 2014.
  15. PALOUŠ, R. 2010.Filozofická reflexe několikapojmů školské pedagogiky. Praha : 2010.
  16. Porubský, Š. 2012.Škola v súčasnom svete. Skrytý obraz budúcnosti. Banská Bystrica : 2012. ISBN 978-80-557-0435-7.
  17. PRŮCHA, J. 1997.Moderní pedagogika. Praha : 1997.
  18. PRŮCHA, J. – WALTEROVÁ, E. – MAREŠ, J. 2009.Pedagogický slovník. 6. aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2009.
  19. Průcha, J. 2000.Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. Praha : Portál, 2000.
  20. ROVŇANOVÁ, L. 2015. Profesijné kompetencie učiteľov. Banská Bystrica : Belianum, 2015.
  21. VANČÍKOVÁ, K. 2011.Výchova a spoločnosť. Banská Bystrica : 2011. ISBN 978-80-557-0185-1.
  22. VANČÍKOVÁ, K. 2011.Škola a spoločnosť. Banská Bystrica : 2011. ISBN 978-80-557-0184-4.
  23. ZELINA, M. 2000.Alternatívne školstvo. Bratislava : 2000. 
  24. Periodiká - pedagogické časopisy. Pedagogické encyklopédie. Pedagogické slovníky.

 

 

 

 

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

 

Filozofické,sociálne a pedagogické východiská edukácie – 2019/2020 - Seminár

 

Názov:           Filozofické, sociálne a pedagogické východiská edukácie (1d-PVE-591/S)

Študijný odbor:                      1.1.1 – 1.1.3  Učiteľstvo AP, UVP, UPP

Študijný program:                 Učiteľstvo – spoločný základ pre 1. stupeň VŠ štúdia – Bc.

Vyučujúca seminárov:             PaedDr. Simona Sámelová, PhD.

Obdobie štúdia predmetu:     ročník:1.

stupeň štúdia: 1. (Bc)

odporúčaný semester: 2.–letný  2019/2020

Forma výučby:                      prednáška (2), seminár (2)

Odporúčaný rozsah výučby (v hodinách):  týždenný: 2/2; za obdobie štúdia: 26/26

Počet kreditov:                      4

Podmieňujúce predmety:       nie sú

Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: hodnotenie, kredity (100 bodov)

Priebežné hodnotenie (50 bodov), z toho:

a) priebežná písomka (30 bodov)

b) priebežné aktivity (20 bodov)

Záverečné hodnotenie:

písomná skúška v skúškovom období:  50 bodov.

 

Požiadavky na udelenie hodnotenia:

Priebežné hodnotenie:

  • Dochádzka: povinná účasť na prednáškach a seminároch                                       100 %

Minimálna aktívna účasť na ako podmienka ku skúške:                                           80 %

(prípadnú neúčasť vopred ospravedlniť, resp. neskôr aj dokladovať)

 

-          Individuálne študijné plány študentstva. Študentstvo s IŠP plní všetky úlohy priebežného a záverečného  hodnotenia na základe individuálnej dohody s vyučujúcimi v zmysle príslušných rozhodnutí a podmienok pre udelenie IŠP.

-          študenti, ktorí neabsolvovali úspešne predmet v predchádzajúcich rokoch štúdia (LS AR 2018/19), vyhľadajú na začiatku semestra vyučujúceho seminárov, ktorý ich vyučoval v ZS AR 2018/19, v prvý týždeň LS AR 2019/20, aby si dohodli podmienky absolvovania predmetu v tomto AR 2019/20.

Študentstvo má povinnosť používať v mailovej komunikácii konto udelené UMB: studentumb. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Priebežné aktivity a aktívna práca na seminároch                               max:   20 bodov
    •  seminárne práce – výber aspoň 2 tém :
      • Téma SP1: Pedagogický časopis a aktualita z neho –  max. 5b. - povinná
      • Téma SP2: Vzťah pedagogiky k iným  vedám -  max. 5b.
      • Téma SP3:  Pedagogická terminológia – max. 5b.
      • Téma SP4:  Alternatívne školstvo  - max. 5b.
    •  Aktívna účasť na edukačných aktivitách UMB + písomná správa: max. 10 b.
  • Priebežný test (povinná súčasť priebežného hodnotenia)                                      30 bodov
  • Bonusové body (2b) za vyplnenie dotazníka – link:


https://docs.google.com/forms/d/1VFJtb-dJmXXvsLCLMQR-h_HLpnIM7SSZm3nBlOlNOWs/edit

 

Spolu za priebežné hodnotenie:                                                                                            50 bodov

Záverečný test (skúška) v skúškovom období:                                                                           50 bodov

Spolu:                                                                                                                                  100 bodov

Študent/študentka musí v priebehu výučbovej časti semestra získať minimálne 25 bodov z priebežného hodnotenia, aby sa mohol/mohla prihlásiť na skúšku v systéme AIS (v skúškovom období).

Celkové hodnotenie je súčtom priebežného hodnotenia a záverečného testu.

Na základe sumatívneho hodnotenia- úspešnosť vyjadrená hodnotením A-Fx podľa pravidiel hodnotenia kvality výsledkov štúdia.V prípade neúspešnosti v riadnom termíne skúšky (písomná) absolvuje študent opravný termín ústnou skúškou. Odporúčame študentom priebežne sledovať svoje hodnotenie, pravidelne pracovať so zverejňovanými informáciami na webových stránkach vyučujúcich a na semináre prichádzať pripravení.

Na získanie hodnotenia A je potrebné získať najmenej 94 bodov,na získanie hodnotenia B najmenej 87 bodov, na hodnotenie C najmenej 80 bodov, na hodnotenie D najmenej 73 bodov a na hodnotenie E najmenej 65 bodov.

 

 

Požiadavky na priebežné práce študenta/ky:

 

Téma SP1od študenta/kyvyžaduje vyhľadať si aktuálny pedagogický časopis (nie populárny), spracovať PPT prezentáciu s predstavením pg.časopisu – vzhľad, redakčná rada, zameranie časopisu, obsahová náplň. Vybrať si z aktuálneho vydania zaujímavosť z edukačnej reality (orientovať sa na edukáciu žiactva staršieho školského veku, adolescencie, resp. pg.prácu učiteľstva s touto vekovou kategóriou. Zdôvodniť výber prezentovaného príspevku, interpretovať hlavné myšlienky príspevku, vyjadriť vlastnými slovami význam hlavných myšlienok príspevku pre potreby svojho študijného odboru.

Poznámka k výberu časopisu: Jeden typ pedagogického časopisu môže byť spracovaný najviac dvoma študentmi/študentkami v skupine (závisí od počtu členov seminárnej skupiny, pri menšom počte členov a členiek sem. skupiny táto požiadavka neplatí).

 

Téma SP2 od študenta/kyvyžaduje nájsť, písomne spracovať a reprodukovať charakteristiku vybranej vedy (etika, sociológia, informatika, psychológia, filozofia, estetika, biológia, príp. i.), čím sa zaoberá, predmet skúmania, stručná história, atď. a uviesť vzťah k pedagogike, edukácii. Vybrať a zdôvodniť výber z informácií, ktoré charakterizujú vzťah medzi vedami.

 

Téma SP3od študenta/ky vyžaduje: vypracovať si pracovný list z tejto témy, osvojiť si z neho obsah, vedieť použiť v realizovaných aktivitách.

Úloha od študenta vyžaduje: vyhľadať, priradiť, definovať, doplniť, uviesť príklady, usporiadať, použiť, vysvetliť pedagogické pojmy a kategórie. Vyžaduje sa práca s učebnicou, pedagogickým slovníkom, encyklopédiami.

 

Téma SP4od študenta/ky vyžaduje: urobiť rozbor jednej ľubovoľne vybranej filozofie, znakov a charakteristík konkrétnej alternatívnej školy podľa všeobecných znakov alternatívneho školstva. Zdôvodniť, argumentovať, vysloviť mienku k spracovanej téme. Prezentovať pred skupinou v PPT prezentácii

 

Aktivita priebežného hodnotenia - účasť na edukačných aktivitách UMB(0-10b.)od študenta/ky vyžaduje:samostatne si vyhľadať, resp. vybrať si z ponúkaných aktivít pre študentstvo realizovaných na UMB v čase výučbovej časti semestra 3.2.2020 – 15.5.2020 (sú zverejňované na webových stránkach, oznamoch fakúlt, katedier UMB, pričom podmienkou je zúčastniť sa aktivity len vtedy pokiaľ nekoliduje s výučbou tohto alebo iných predmetov), byť na aktivity v čase jej konania prítomný/á, a písomne spracovať a odovzdať správu vyučujúcej/vyučujúcemu seminárov). Výber aktivity súvisí s VŠ štúdiom, s edukáciou, je prínosom pre vlastný personálny a sociálny rozvoj v spojitosti s odborom štúdia.

Hodnotenie zohľadňuje:  výber aktivity a obsah spracovania správy. Písomné spracovanie správy obsahuje: vysvetlenie výberu aktivity, stručný obsah aktivity, uvedenie požiadavky/požiadaviek na účastníka aktivity, ale je dôraz kladený najmä na zhodnotenie prínosu aktivity pre vlastný osobnostný (personálny, nielen vedomostný!) a sociálny rozvoj, zhodnotenie prínosu aktivity pre štúdium svojho študijného odboru (učiteľstvo).

Odovzdanie správy – fyzicky/resp. mailom vyučujúcej seminára – priebežne počas semestra, max. do 20.5.2020. Pri nedodržaní termínu odovzdania práce a požiadaviek na obsahovú časť správy, úloha nebude akceptovaná a študent/ka nezíska za aktivitu body.

Všetky súčasti priebežného hodnotenia študent/ka odovzdáva po ich prezentovaní, inak nebudú zaradené do hodnotenia.

Požiadavka na formálnu úpravu odovzdávaných prác – písomné práce po formálnej stránke majú spĺňať požiadavky obsiahnuté v Smernici č.12/2011 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach na UMB v Banskej Bystrici.

 

Video o J.A. Komenskom

 https://www.youtube.com/watch?v=lnfsK8j5rec

 

 

Systém pedagogických vied - heslo je priezvisko filozofa, ktorý povedal, že:

 

 

„Výchova a vzdelávanie by mali byť pre dieťa príjemné až zábavné a mali by sa vyhnúť tomu, aby vzbudzovali v dieťati strach.“

 

Jedno z jeho mien nesie aj zámok.........na adrese Repište 140, 966 03 Repište

Rétor

Teoretik

12

Perfectus orator

Vir bonus

Okolo 35

Radšej verejná

Otcovský prístup

spolupráca

M.F. 

 

Vzhľadom na aktuálnu situáciu budeme pracovať elektornicky, viac informácií v zaheslovanom priečinku - Fiozofické, sociálne a pedagogické východiská edukácie- seminár. Platí pre študentov, ktorí majú seminár so S. Sámelovou, ostatní sledujte informácie od svojich vyučujúcich

Sledujte informácie od svojich vyučujúcich na seminároch, dostanete pokyny k ďalšej práci

 

Všetky informácie sú uvedené aj v moodle - https://lms.umb.sk/

 

 

Vzhľadom na aktuálnu situáciu je modifikácia požiadaviek k ukončeniu nasledovná - platí len pre študentov, ktorí majú seminár so S. Sámelovou:

 

- SP1, SP2, SP3, SP4 - povinné sú min 2 SP, vypracovať elektronicky a zaslať na mail do 15.04.2020

 

- Správa z edukačnej aktivity: - ak ste absolvovali aktivitu počas prednášky, správu zašlete z nej. Ak nie, nájdite si online aktivitu, webinár a pod, ktorý splní stanovené podmienky a súčasťou správy bude aj link na danú aktivitu. Odovzdať elektronicky do 15.05.2020 alebo priebežne

 

- Náhradou za priebežný test bude hodnotená úloha z pedagogickej terminológie v termíne 20.04.2020 o 9,00

 

- Záverečný test ešte dohodneme

 

- všetky materiály, prednášky, pracovné listy ku skúške sú nahraté na stránke : https://www.pdf.umb.sk/ssamelova/filozoficke-socialne-a-pedagogicke-vychodiska-edukacie-seminar.html

 

- v prípade otázok ma kontaktujte mailom

 

11.05.2020

Do 15.05.2020 je potrebné odovzdať správu z edukačnej aktivity - jej odovzdanie (elektronicky) - je jednou z podmienok ku skúške.

Aktivita priebežného hodnotenia - účasť na edukačných aktivitách UMB(0-10b.)od študenta/ky vyžaduje:samostatne si vyhľadať, resp. vybrať si z ponúkaných aktivít pre študentstvo realizovaných na UMB v čase výučbovej časti semestra 3.2.2020 – 15.5.2020 (sú zverejňované na webových stránkach, oznamoch fakúlt, katedier UMB, pričom podmienkou je zúčastniť sa aktivity len vtedy pokiaľ nekoliduje s výučbou tohto alebo iných predmetov), byť na aktivity v čase jej konania prítomný/á, a písomne spracovať a odovzdať správu vyučujúcej/vyučujúcemu seminárov). Výber aktivity súvisí s VŠ štúdiom, s edukáciou, je prínosom pre vlastný personálny a sociálny rozvoj v spojitosti s odborom štúdia.

Hodnotenie zohľadňuje: výber aktivity a obsah spracovania správy. Písomné spracovanie správy obsahuje: vysvetlenie výberu aktivity, stručný obsah aktivity, uvedenie požiadavky/požiadaviek na účastníka aktivity, ale je dôraz kladený najmä na zhodnotenie prínosu aktivity pre vlastný osobnostný (personálny, nielen vedomostný!) a sociálny rozvoj, zhodnotenie prínosu aktivity pre štúdium svojho študijného odboru (učiteľstvo).

Odovzdanie správy – mailom vyučujúcej seminára – priebežne počas semestra, max. do 20.5.2020. Pri nedodržaní termínu odovzdania práce a požiadaviek na obsahovú časť správy, úloha nebude akceptovaná a študent/ka nezíska za aktivitu body.

Správa z edukačnej aktivity: - ak ste absolvovali aktivitu počas prednášky, správu zašlete z nej. Ak nie, nájdite si online aktivitu, webinár a pod, ktorý splní stanovené podmienky a súčasťou správy bude aj link na danú aktivitu. Odovzdať elektronicky do 15.05.2020 alebo priebežne

Všetky súčasti priebežného hodnotenia študent/ka odovzdáva po ich prezentovaní, inak nebudú zaradené do hodnotenia.

 

12.05.2020

Prvé termíny na skúšku sú v Aise. Skúška bude prebiehať písomnou formou a prostredníctvom aplikácie Zoom. Ak ste s ňou ešte nepracovali, stiahnite si ju do PC/mobilu, dáme si skúšobné stretnutie a otestujeme spojenie - termín štvrtok 14.05.2020 o 12,30

 

Zoom stretnutie

Simona Sámelová is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Simona Sámelová's Zoom Meeting
Time: May 14, 2020 12:30 PM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/75450708835?pwd=c3BRVVpTZWt1Z05CdEZMZGJlTnVjQT09

Meeting ID: 754 5070 8835
Password: 0vbW5b

 

Simona Sámelová is inviting you to a scheduled Zoom meeting.

Topic: Simona Sámelová's Zoom Meeting
Time: May 15, 2020 08:30 AM Budapest

Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/77049759090?pwd=bC9CZzYxN1FzaGFRM0t1WmZGekJJdz09

Meeting ID: 770 4975 9090
Password: 5F9fnn

 Záverečná skúška:

PO splnení podmienok na seminároch sa môžete prihlásiť na termín skúšky cez AIS. Skúška bude prebiehať v písomnej podobe prostredníctvom aplikácie ZOOM. Písomný test cez google dokumenty budete vypĺňať počas prebiehajúceho zoom stretnutia. Opravný termín bude realizovaný ústnou skúškou rovnako cez ZOOM stretnutie.

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
-
Streda
-
Štvrtok
-
Piatok
-

Kontaktný formulár

=