AKTUÁLNE INFORMÁCIE:
(A) Súvislé pedagogické praxe a odborné praxe
V súvislosti s prijatými opatreniami R-UMB so šírením koronavírusu vydávame z úrovne vedenia PF UMB toto usmernenie k realizácii súvislej pedagogickej a odbornej praxe
- V prípade, že Vám prijímajúca organizácia umožní vykonávať prax, môžete naďalej plniť svoje úlohy a povinnosti. Riaďte sa pritom oficiálnymi usmerneniami organizácie, v ktorej vykonávate prax.
- Zároveň Vás vyzývame k zodpovednosti a žiadame Vás, aby ste na praxové pracoviská vstupovali zdraví.
- Sledujte, prosím, aktualizované informácie o vývoji situácie na stránkach fakulty a univerzity, v systéme AIS a pravidelne kontrolujte svoje študentské mejly.
- Kompenzácia prípadných výpadkov praxe sa bude riešiť dodatočne a o ďalších postupoch budete včas informovaní.
- Prosíme Vás, aby ste zachovali pokoj, nešírili medzi sebou dezinformácie. V prípade otázok sa obráťte priamo na študijné oddelenie telefonicky alebo mejlom. V komunikácii so študijným oddelením Vás žiadame o trpezlivosť, pretože v uvedenom období od 9.3.2020 do 22.3.2020 sa rušia všetky jeho stránkové hodiny, oddelenie funguje v krízovom režime.
(B) Priebežná pedagogická prax
V súvislosti s prijatými opatreniami R-UMB so šírením koronavírusu vydávame z úrovne vedenia PF UMB toto usmernenie k realizácii priebežnej pedagogickej praxe:
1. Plnenie povinností súvisiacich s realizáciou priebežnej praxe sa prerušuje s účinnosťou od 9.3.2020 do 22.3.2020, s možnosťou predĺženia podľa aktuálneho vývoja situácie.
2. Kompenzácia nerealizovanej praxe sa bude riešiť dodatočne a o ďalších postupoch budete včas informovaní.
3. Sledujte, prosím, aktualizované informácie o vývoji situácie na stránkach fakulty a univerzity, v systéme AIS a pravidelne kontrolujte svoje študentské mejly.
4. Prosíme Vás, aby ste zachovali pokoj, nešírili medzi sebou dezinformácie. V prípade otázok sa obráťte priamo na študijné oddelenie telefonicky alebo mejlom. V komunikácii so študijným oddelením Vás žiadame o trpezlivosť, pretože v uvedenom období od 9.3.2020 do 22.3.2020 sa rušia všetky jeho stránkové hodiny, oddelenie funguje v krízovom režime.
(C) Informácie pre cvičných učiteľov a učiteľky - okrem všeobecnej informácie ako v bode 2 sme pridali:
V súvislosti s vykazovaním odpracovaných hodín Vám odporúčame vykazovať všetky hodiny v rozsahu dohody o vykonaní práce, pokiaľ Vaša škola funguje v riadnom režime bez obmedzení. V opačnom prípade (uzavretie školy z dôvodu koronavírusu) študentov na prax nemôžete prijať a ani vykazovať hodiny za uvedené obdobie s obmedzeniami.
V prípade akýchkoľvek nejasností sa informujte na tel. čísle: 048/446 4241, prípadne na e-mail: nikoleta.svecova@umb.sk
Priebežná výučbová prax v LS
Súvislá prax
Je čas osloviť a komunikovať s potenciálnymi cvičnými učiteľmi a učiteľkami. Prosím Vás, aby ste oslovili kvalifikovanú učiteľku alebo učiteľa etickej výchovy (musí to mať vyštudované alebo ukončené formou rozširujúceho štúdia na MPC). Informácie o škole a cvičnej učiteľke, prosím, vypíšte do tabuľky TU.
Ak vzniknú akékoľvek otázky, prosím, kontaktujte ma čo najskôr... Veľmi nám to spoločne pomôže riešiť veci hneď na úvod.
Podklady mi, prosím, pošlite mailom alebo doneste osobne najneskôr 13.11.2019. Prosím, pozrite si materiály v maili, pre Vás je najviac relevantný dokument s názvom suvisla_prax_2020. Podklady pre cvičného učiteľa (TU) je materiál, ktorý pomôže Vám aj pani učiteľke, učiteľovi zorientovať sa v tom, aké povinnosti vyplývajú zo súvislej praxe.
ROZSAH PRAXE: MIN. 15 HODÍN, MAX. 30 HODÍN - (3.2. - 13.3.)
MIESTO PRAXE: podľa osobného výberu študenta, študentky
SPÔSOB REALIZÁCIE:
Náčuvy u cvičného učiteľa a rozbory hospitovaných hodín, výučba v praxových triedach a rozbory vyučovaných hodín, konzultácie pred výučbou u vedúcej praxe a u cvičnej učiteľky. Všetci študenti a študentky absolvujú:
- min. 2 hodín náčuvov u cvičného učiteľa/učiteľky,
- min. 15 hodín rozborov s cvičnou učiteľkou,
- min. 15 hodín samostatnej výučby,
- min. 5 hodiny spolupráce s cvičnou učiteľkou alebo učiteľom na príprave na vyučovaní, administratívnych činnostiach spojených s výučbou, a pod.
Študenti a študentky spolupracujú s učiteľom alebo učiteľkou aj na príprave na mimoškolské aktivity a zúčastňujú sa ich.
UPOZORNENIE
Milé študentky a milí študenti,
prosím Vás, aby ste si konzultácie k výučbe dohadovali aspoň týdeň pred Vašou výučbou. Nie vždy sa darí nájsť termín, ak sa ozvete deň pred tým, ako očakávate konzultáciu. Predideme stresu a bude sa nám lepšie koordinovať Váš aj môj čas. Veľmi pekne Vám ďakujem...
Osobný plán študenta/študentky na praxi je potrebné odovzdať najnejskôr 30.9.2019 (vyplnený ho odošlite mailom alebo vytlačený vhoďte do pošty Katedry etickej a občianskej výchovy na Dekanáte PF UMB)
Rozdelenie na prax - bude aktualizované
Na tomto mieste si môžete stiahnuť:
- osobný plán študenta/študentky na pedagogickej praxi
- odporúčanú štruktúru projektu vyučovacej jednotky
- pozorovací hárok
- námety na pozorovanie
- sebahodnotenie študenta/študentky
- hodnotenie výstupov cvičným učiteľom/učiteľkou
- návrh pedagogického denníka (môžete a nemusíte postupovať podľa tejto štruktúry)
- odporúčania pre prácu cvičného učiteľa
- záverečné hodnotenie cvičným učiteľom/učiteľkou
Študentská konferencia
Milé študentky a študenti,
na linku https://forms.gle/wvYTjReGPSGBB9do7 je potrebné do 18.1.2020 zaevidovať Vaše prezentácie na konferenciu.
Platí, že môžete prezentovať v skupine (najmä 1. ročník Mgr.), ale aj samostatne (2. ročník Mgr.). Na prezentáciu máte 5 min./osoba s tým, aby ste sa zamerali najmä na to, ako prax prispela k rozvoju Vašich profesijných kompetencií:
- schopnosť pedagogickej diagnostiky žiaka a triedy
- ako sú uplatňované v praxi metodické kroky etickej výchovy (senzibilizácia, hodnotová reflexia, nácvik v triede, transfer, spätná väzba)
- aké metódy sú preferované vo výučbe
- aké nástroje učiteľky uplatňujú pri dodržiavaní disciplíny
- čo Vás prekvapilo z hľadiska Vašich doterajších skúseností a musíte prehodnotiť vo svojej ďalšej výučbe
- čo Vás utvrdilo vo Vašich predstavách o Vašej práci
- aký ste realizovali akčný výskum a aké sú jeho výsledky
- aké predpoklady sa v akčnom výskume potvrdili
- čo potrebujete ešte dotrénovať, doštudovať
- a pod.
Prezentovať môžete buď cez powepointovú prezentáciu, alebo cez poster. Poster má byť na formáte A1 (klasický rozmer flipchartu), môžete si ho dať vytlačiť (pripravený v PC), alebo napísať rukou. Súčasťou prezentácií či už v PPT programe alebo na posteri môžu byť (uvítam) aj práce žiakov a žiačok.
Čím je prezentácia zaujímavejšia, tým je podnetnejšia pre diskusiu.
Plagátik ku konferencii nájdete tu