Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

VEGA -> 1/0569/22 - Emočná flexibilita – stratégie regulácie emócií v meniacich sa podmienkach ako protektívne faktory psychického zdravia
Zodpovedný riešiteľ: Ľubor Pilárik
Funkcia v projekte: zodpovedný riešiteľ
Doba riešenia: 1/2022 - 12/2024
Anotácia: 
Schopnosť efektívne regulovať emócie sa javí ako dôležitý protektívny faktor psychického zdravia. Aktuálny výskum prináša poznatky o mal/adaptívnosti používania vybraných stratégií regulácie emócií. Nejednoznačnosť týchto poznatkov naznačuje, že protektívnym faktorom psychického zdravia môže byť schopnosť jednotlivca flexibilne používať rôzne stratégie regulácie emócií v závislosti od situácie, ktorá emócie evokuje. Cieľom projektu je konceptualizovať emočnú flexibilu z pohľadu stratégií regulácie emócií, a tiež v širšom kontexte emočnej inteligencie. Nakoľko aktuálne existujú iba dotazníkové metódy merania emočnej flexibility, ďalším cieľom projektu je vytvoriť Situačný test emočnej flexibility (STEF). Emočnú flexibilitu meranú prostredníctvom STEF budeme výskumne overovať ako protektívny faktor pri rozvoji symptómov vybraných psychických porúch (depresie, úzkosti, a ďalších maladaptívnych emócií), well-beingu (subjektívny a psychologický well-being) ako i v kontexte emočnej inteligencie.

 

VEGA -> 1/0446/14 - Autonómne rozhodovanie: stratégie regulácie emócií v rozhodovacom procese a spokojnosť s rozhodovaním
Zodpovedný riešiteľ: Ľubor Pilárik
Funkcia v projekte: zodpovedný riešiteľ
Doba riešenia: 1/2014 - 12/2016
Anotácia: Projekt sa zameriava na overenie vzťahu adaptívneho regulovania emócií k spokojnosti s rozhodovaním a k zníženiu prežívania ľútosti ako i na rolu faktorov emočnej inteligencie, všímavosti a sebaregulácie pri autonómnom rozhodovaní. Sledované sú zároveň fyziologické ukazovatele emočného prežívania– zmeny vo variabilite srdcovej činnosti.

 

VEGA -> 2/7051/7 - Kognitívne, emočné a osobnostné aspekty rizika v procese rozhodovania
Zodpovedný riešiteľ: Ľubor Pilárik
Funkcia v projekte: zodpovedný riešiteľ za MŠ SR
Doba riešenia: 1/2007 - 12/2009
Anotácia: Predkladaný projekt je zameraný na rozpracovanie nových prístupov k procesom rozhodovania. Cieľom projektu bude objasnenie percepcie rizika voľby alternatív riešenia v sémantickom kontexte možných ziskov a strát a objasnenie vzájomnej interakcie a kovariancie kognitívno-analytického a emocionálne-experienciálneho systému.

 

APVV -> APVV-0532-10 - Psychometrická analýza a syntéza existujúcich nástrojov na diagnostikovanie úzkosti a zvládania záťaže v ošetrovateľstve
Zodpovedný riešiteľ: Tomáš Urbánek
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 5/2011 - 10/2014
Anotácia: Projekt vytvára teoreticko-metodologický rámec pre psychometrickú analýzu psychologických premenných v ošetrovateľskej diagnostike. Meracie nástroje psychologickej diagnostiky úzkosti a zvládania záťaže budú aplikované na hodnotenie psychometrickej kvality štandardizovaných posudzovacích škál ošetrovateľskej diagnostiky na vzorke 500 pacientov s tromi typmi diagnóz. Výsledkom bude zhodnotenie kvality nástrojov a transfer zistení do vzdelávania a praxe.

 

LLP -> 511491-LLP-1-2010-1-CZ-KA - Identifying barriers in promoting the European Standards and Guidelines for Quality Assurance at institutional level and making recommendations as to how these might be addressed (IBAR)
Koordinátor z UKF: Libor Vozár
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 1/2011 - 12/2013
Anotácia: Hlavným cieľom projektu bola identifikácia bariér, ktoré vznikajú pri implementácii Európskych štandardov a noriem pre hodnotenie kvality v oblasti vysokoškolského vzdelávania, tzv. ESG. na inštitucionálnej, národnej ako aj na medzinárodnej úrovni. Cieľovú skupinu výskumu realizovaného v rámci projektu predstavovalo 28 vysokoškolských inštitúcií v 7 krajinách EÚ.

 

OPV -> ITMS: 26110230050 - Interné zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre implementáciou európskych noriem a štandardov (ESG)
Zodpovedný riešiteľ: Libor Vozár
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 11/2011 - 11/2013
Anotácia: Projekt zavedením interného systému kvality vzdelávania na základe implementácie ESG výrazne posilní princíp kultúry a kvality na UKF v Nitre. Zámerom je kreovať interné nástroje na hodnotenie kvality podľa ESG.

 

OPV -> ITMS: 26110230012 - Virtuálna fakulta – dištančné vzdelávanie na FSVaZ UKF v Nitre
Zodpovedný riešiteľ: Eva Sollárová
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 5/2010 - 4/2013
Anotácia: Virtuálna fakulta – dištančné vzdelávanie na FSVaZ UKF v Nitre

 

VEGA -> 1/0352/11- Overenie psychometrických chrakteristík slovenskej verzie MMPI-2 a vytvorenie noriem pre slovenskú populáciu
Zodpovedný riešiteľ: Róbert Máthé
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 1/2011 - 12/2012

Anotácia: Overenie psychometrických chrakteristík slovenskej verzie MMPI-2 a vytvorenie noriem pre slovenskú populáciu

  

VEGA -> 1/0836/10 - Diagnostika psychologicky integrovaného človeka v kontexte copingu a rozhodovania
Zodpovedný riešiteľ: Eva Sollárová
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 1/2010 - 12/2011
Anotácia: Teoretické modely humanistickej psychológie charakterizujú obraz integrovanej osobnosti ako výsledku efektívnej terapie. Sebaobraz a kongruencia ako parametre integrovanej osobnosti budú v projekte skúmané v neterapeutickom kontexte ako parametre diagnostiky osobnostnej kompetencie a vo vzťahu k premenným (proaktívne zvládanie a rozhodovanie). V metodologickej rovine pôjde o adaptovanie meracích nástrojov a skúmanie ich psychometrických charakteristík.

 

VEGA -> 1/3675/06 - Sociálno - psychologické aspekty formovania identity adolescentov
Zodpovedný riešiteľ: Eva Fandelová
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 1/2006 - 12/2008
Anotácia: Cieľom je realizácia hlbšej analýzy procesu formovania identity adolescentov, včítane vplyvu médií, prostredníctvom konotatívneho významu osobnostných čŕt v sémantickom priestore adolescenta, percepcie výchovných štýlov v rodine a sebahodnotenia a hodnotenia iných, súbor výskumných metód: sémantický diferenciál, štandardizované dotazníky, výsledky budú aplikované v edukačnej praxi.

 

VEGA -> 1/2506/05 - Podpora rozvoja osobnosti z aspektu efektívnych intervencií a skúmania ich účinnosti

Zodpovedný riešiteľ: Marta Popelková
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 1/2005 - 12/2007
Anotácia: Cieľom projektu je overiť efektivitu programu na zvyšovanie pozitívneho sebaobrazu jednotlivca.Vychádzame z teoretického zázemia celoživotnej vývinovej orientácie,ktorej podstatnou súčasťou je oblasť celoživotnej vývinovej intervencie prostredníctvom vypracúvania, realizácie a skúmania efektivity výcvikov v životných spôsobilostiach. Intervenčné programy majú za cieľ zvýšiť individuálnu a sociálnu kompetenciu účastníkov (v našom prípade budúcich sociálnych pracovníkov, psychológov a žiakov).

 

VEGA -> 1/9007/02 - Základné aspekty morálky u adolescentov

Zodpovedný riešiteľ: Blandína Šramová
Funkcia v projekte: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 1/2002 - 12/2004
Anotácia: Cieľom je urobiť hlbšiu analýzu personifikovaného vyjadrenia mravného hodnotenia adolescentmi. Vystihnutie konotatívneho významu povahových vlastností v sémantickom priestore a premietnutia percepcie výchovných štýlov v rodine meraného štandardizovaným dotazníkom do komparácie sebahodnotenia a hodnotenia iných osôb. Praktické využitie výsledkov výskumu je v ich implementácii do oblasti výchovnej a vzdelávacej praxe prostredníctvom výcvikových programov realizovaných na stredných školách

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
-
Streda
08:30 - 09:30   12:45 - 13:45
Štvrtok
-
Piatok
-

Kontaktný formulár

=