Cez skúsenosť k poznaniu s virtuálnou realitou
Aj v roku 2019 sa študenti a študentky sociálnej práce zapojili do vzdelávacieho modulu „Cez skúsenosť k poznaniu“ akreditovaného Ministerstvom školstva (realizuje Eduma). Modul akreditovaného vzdelávania je určený najmä študentom a študentkám, ktorí sa zaujímajú o inovatívne formy práce v rovesníckych skupinách a líderských programoch. Vzdelávanie ponúka sondu do vzniku stereotypov a predsudkov, otvára priestor na reflektovanie celospoločenského diania a poskytuje priestor naučiť sa využívať prácu s reálnymi príbehmi (storytellingom) pri príprave peer vzdelávaní, diskusií, workshopov, podpore rozvoja kritického myslenia cez rovesnícke vzdelávanie. Tentokrát sme na výučbe okrem písaného storytellingu a online živých kníh využili aj virtuálnu realitu. Virtuálna realita, vďaka ktorej možno zažiť situáciu nevidiaceho, nepočujúceho alebo človeka inej etnicity či s hendikepom sa ukazuje ako veľmi vplyvný nástroj, pri ktorom mladí ľudia na školách a zamestnanci vo firmách začínajú inak reflektovať život okolo seba.