Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Zapisovanie na povinne-voliteľné alebo na výberové predmety sa môžete bez ohľadu na ročník (avšak s ohľadom na dodržanie stupňa štúdia). Následne je úplne v poriadku, že na predmete sa stretnú napr. v bc-štúdiu prváci, druháci a tretiaci a v mgr-štúdiu prváci s druhákmi. 

Tu sú niektoré z nich:

 

Bc. B-predmet Filozofovanie s deťmi (v zimnom semestri).

Záleží mi na tom, aby sa výučba etickej výchovy (ktorá má významne podporiť mravný rozvoj žiaka) nerealizovala v plytkej rovine „spartakiádneho“ nácviku dobrej praxe, ale za pomoci hlbokého filozoficko-etického kritického premyslenia a následného pochopenia. Tomu práve spoločné hľadanie odpovedí na filozofické otázky v kruhu „hľadajúceho spoločenstva“ môže pomôcť.

Cieľom tomto seminára bude prehĺbiť a rozvinúť poznatky a didaktické zručnosti (vedenia filozofickej diskusie Lipmanovou metódou), ku ktorým "privoniate" aj na povinnom predmete Filozofická antropológia (avšak predpoznanie nie je nutné). Pokúsime sa položiť pálčivé filozofické otázky a spolu hľadať postačujúce odpovede prostredníctvom kritického, angažovaného a tvorivého myslenia. Spoznáte názory a myšlienky rovesníkov a spolužiakov a zistíte v čom (a prečo) sa odlišujú. Nanovo premyslíte zmysel ľudskej činnosti (či zmysel sveta) a urobíte to filozoficky – s ohľadom na celok.

Z našej odbornej skúsenosti vieme, že učitelia etv v praxi majú niekedy problémy práve s filozofickými témami. Verím, že Vy sa k nim nepridáte.

Tvrdím, že deti majú filozofické otázky už odmala, je na rodičoch a učiteľoch, či sú na ne citliví a vedia ich kompetentne rozvíjať. Tiež tvrdím, že filozofické premýšľanie človeka mení a obohacuje. Zatiaľ čo etická výchova žiaka vedie k tomu, čo má konať, filozofické (kritické, bezpredpokladové, nedogmatické, nestereotypné) myslenie mu podsúva otázku Prečo práve takto konať. Hodnoty by mal človek zvnútorniť až potom, čo ich kriticky analyzuje a posúdi. A to učí filozofia.

Hodnotenie je za aktívnu účasť.

A aj takto nám bolo na predmete Filozofovanie s deťmi:

 

Bc. C-predmet Les – prostredie pre výučbu (vp) – Vraj deti už málo chodia von, len sedia pri počítačoch a mobiloch a o kolektív rovesníkov na dvore už nemajú záujem. Vraj sa viac zaujímajú o shopping a techniku ako o živú prírodu. Učíme ich tomu my, dospelí? Poďme si spraviť revíziu ako sme na tom s outdoorovou aktivitou v nekultivovanom, prírodnom prostredí. Environmentálna výchova je v edukácii významnou oblasťou hodnotovej výchovy, prečo sa jej venovať len v školskej lavici? Predmet tematizuje vzťah človeka k prírode, no robí to výlučne len za pomoci zážitkových, skúsenostných a interaktívnych didaktických metód v teréne. Realizuje sa ako cvičenie blokovo, dva dni v lese. Výčba" bude realizovaná v dvoch 8-hod. blokoch (ranný a večerný). Spolu zažijeme rannú hmlu a rosu, prvé slnečné lúče, lúku, les, skalu, výstup, zostup, jazero, oblohu, strom, tieň, vodopád, plačúci kameň, roklinu, potok, oheň, oblaky, súmrak, možno hviezdy, vietor, dážď... alebo inak: hru farieb, svetla a tieňa s orchestrom lesných zvukov a vôní. Spojíme sa s nimi prostredníctvom aktívnych a meditatívnych foriem. Metóda je turistická, aby sme toto všetko stretli musíme, prejsť istý úsek. Chôdza je striedaná so stanovišťami (aktivitou, či odpočinkom) každú hodinu. „Les je jediná knižnica na svete, v ktorej sa k vedomostiam dostaneš, keď sa ticho s otvorenými očami prechádzaš v nej.“ (Madas Lászlo)

Predmet sa nekončí skúškou, len absolvovaním s aktívnou účasťou.

Aj takto nám bolo:

 

Mgr. B-predmet Riešenie morálnych dilem (pvp)– Našepkať kamarátovi odpovede pri písomke, keď tuším, že jeho prípadné Fx ukončí možnosť ďalšieho štúdia na univerzite? Je to pomoc alebo podvod? Podľa akého kritéria, v akom kontexte a z akého pohľadu? Účastníci kurzu scitlivejú pre morálne dilemy každodenného života, odlíšia ich od morálnych konfliktov, identifikujú v nich zastúpené morálne hodnoty a budú schopní hľadať kritérium pre ich riešenie. Účastníci sa naučia vytvárať edukačné príbehy s morálnou dilemou a budú vedieť morálne dilemy didakticky správne riešiť v školskom prostredí. Hodnotenie je priebežné.

 

Mgr. B-predmet Kurz zážitkovej pedagogiky (pvp) – Zážitok vo vyučovaní etickej výchovy je kľúčový. Tvorí východziu bázu pre morálne scitlivenie a morálnu analýzu. Pri zážitku však výučba etv nemôže končiť a zastať, ale pokračovať v morálnej reflexii, ktorá je štvorstupňová. Ako zážitok vytvoriť, ako ho pozorovať, ako ho artikulovať a skúmať a ako ho zvnútorniť v podobe morálnych hodnôt a tie preniesť do praxe každodenného života, to sa budeme učiť na pobytovom kurze/cvičení. V každom účastníkovi zanechá množstvo zážitkov a poznatkov, ktoré mu nie len pomôžu s prípravou na prax vyučovania etickej výchovy, ale aj ostatnú v pamäti ako príjemné spomienky z vysokej školy. Hodnotenie je za aktívnu účasť.

 

 

 

 

  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for Czech -> Slovak...
       
    • Create a new word list...
  • Copy
  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for Slovak -> Slovak...
       
    • Create a new word list...
  • Copy
  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for Czech -> Slovak...
       
    • Create a new word list...
  • Copy
  • Add to Phrasebook
     
    • No word lists for English -> Slovak...
       
    • Create a new word list...
  • Copy

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
09:00 - 10:00
Streda
12:00 - 13:00
Štvrtok
-
Piatok
-

Kontaktný formulár

=