Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Sylaby: Sociálna etika

Význam vzájomného jednotného pôsobenia lingvistickej, paralingvistickej a extralingvistickej roviny komunikácie v interakcii s inými.

Špecifiká jednotlivých zložiek extralingvistickej roviny komunikácie (očný kontakt, mimika, gestikulácia, haptika, proxemika, kinezika, posturológia, produkcia). 

Efektívna komunikácia v pedagogickej praxi a jej špecifiká.

„Ja“ a „Ty“ komunikácia. 

Schopnosť adekvátne vyjadriť myšlienky i city ako dôležitý predpoklad rozvíjania kognitívnej a afektívnej zložky empatie v pedagogickej praxi.

Stimulačné otázky pre rozvoj vyšších kognitívnych schopností žiakov.

Podstata a špecifiká empatických rozhovorov.

Komunikačné zlozvyky, komunikačné stopky a ich eliminácia v medziľudskej interakcii. Komunikácia v záťažových pedagogických situáciách – semafor zvládania agresie, napätia a stresu u žiakov. 

Reflexná činnosť zameraná na  evalváciu a zmenu vlastného komunikačného pôsobenia podľa vzniknutej situácie a veku žiaka.

 

Podmienky na absolvovanie predmetu:

Ústna skúška v rozsahu obsahovej osnovy predmetu - max. 60 bodov (min. 45 bodov)

Sebareflexia. Písomné zhodnotenie zážitkových foriem učenia - max. 10 bodov

Na získanie hodnotenia A je potrebné získať v súčte najmenej 94 bodov, na získanie hodnotenia B najmenej 87 bodov, na hodnotenie C najmenej 80 bodov, na hodnotenie D najmenej 73 bodov a na hodnotenie E najmenej 65 bodov.

V priebehu semestra musí študent absolvovať všetky (26) kontaktné hodiny výcviku.

 

Odporúčaná literatúra:

Arrivé, J.: Umění prožívat emoce. Praha: Portál, 2004.

Bischop, A., Bischop, K.: Aktívní sebeřízení. Praha: Grada Publishing, 2003.

Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2007.

Hartley, M.: Rěč těla v praxi. Praha: Portál, 2004.

Hunterová, M.: Účinné vzučování v kostce. Praha: Portál, 1999.

Keleman, S.: Anatomie emocí. Praha: Portál, 2005.

Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1991.

Mistrík, J.: Pohyb ako reč. Bratislava: Národné divadelné centrum, 1998.

Pláňava, I.: Pruvodce mezilidskou komunikací. Praha: Grada Publishing, 2005.

Rosenberg, M. B.: Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2008.

Škvareninová, O.: Rečová komunikácia. Bratislava: SPN, 1994.

Thiel, E.: Reč ľudského tela. Bratislava: PLASMA SERVICE, 1993.

Vybíral, Z.: Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál, 2003.

Vymětal, J., Rezková, V.: Rogerovský přístup k dospělým a dětem. Praha: Portál, 2001.

Zelinová, M.: Hry pro rozvoj emocí a komunikace. Praha: Portál, 2007.

 

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
-
Streda
09:00 - 11:00
Štvrtok
-
Piatok
-
Konzultáciu vopred dohodnúť prostredníctvom e-mailu.

Kontaktný formulár

=