Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

SYLABY  SEMINÁROV  PEDAGOGICKÁ A ŠKOLSKÁ PSYCHOLÓGIA V PRAXI

 

 

Cieľ predmetu: Poskytnúť študentom základné a aktuálne vedomosti týkajúce sa poslania, predmetu a metód školskej psychológie. Zoznámiť študentov s vybranými koncepciami a špecifikami práce školského psychológa v školách a školských zariadeniach, sprostredkovať ukážky praktických metód uplatňovaných v praxi školského psychológa so zameraním na jeho činnosti so žiakmi, rodičmi, pedagogickými a odbornými zamestnancami, ako aj spoluprácu s vedením školy.

 

  1. Vymedzenie  činnosti školského psychológa a jeho kompetencií.
  2. Školský psychológ v systéme školy – plán práce školského psychológa.
  3. Identifikačno- diagnostická činnosť školského psychológa (školská zrelosť, problémy v správaní, problémy v učení....).
  4. 4.      Možnosti školského psychológa pri práci s triedou, skupinové metódy, rozvíjajúce programy (Druhý krok, Zippyho kamaráti, Kamaráti Jabĺčka....)
  5. 5.      Práca s problémovým správaním  žiakov v rovine prevencie a intervencie s akcentom na problematiku šikanovania na školách.
  6. Kariérové poradenstvo (diagnostika profesijnej orientácie žiakov)
  7. Krízová intervencia na pôde školy (smútková terapia ).
  8. Reziliencia – zvládanie náročných životných situácií.

 

Odporúčaná literatúra:

VALIHOROVÁ, M., LAJČIAKOVÁ, J. 2014. Školská psychológia a psychológ v škole. EDIS, Banská Bystrica.

VALIHOROVÁ, M.2009. Úvod do školskej psychológie. Žilina: IPV

VALIHOROVÁ, M. 2008. Školský psychológ a škola. Banská Bystrica: PF UMB

FONTANA, D. 1997. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál

GAJDOŠOVÁ, E.1998. Školský psychológ a jeho vstup do humanizácie našich škôl. BA: Príroda

GAJDOŠOVÁ, E., HERÉNYIOVÁ, G., VALIHOROVÁ, M.2010. Školská psychológia. BA: Stimul

GAJDOŠOVÁ, E., HERÉNYIOVÁ, G. 2002. Škola rozvíjania emocionálnej inteligencie žiakov. Bratislava: Príroda

HVOZDÍK, J.1986. Základy školskej psychológie. Bratislava: SPN

+ internetové a časopisecké zdroje

 

Podmienky úspešného absolvovania predmetu:

  1. Aktívna účasť na seminároch s možnosťou 2 absencií.
  2. Vypracovanie a prezentácia práce na vybranú tému – 30 bodov. Aby bolo možné body zo seminárov započítať do celkového hodnotenia predmetu je  nutné, aby študent splnil minimálnu požiadavku na výsledok  65% bodov.
  3. Záverečný vedomostný test – 30 bodov (minimálna požiadavka na výsledok 65% bodov).
  4. Kolokviálna skúška – 10 bodov a krátka recenzia vybranej prečítanej publikácie s uvedenou problematikou 10 bodov.

Dosiahnutý počet bodov zo seminárov a z kombinovanej skúšky sa spočítava a tvorí nasledovné celkové hodnotenie predmetu:

 

A   80  - 75 bodov

B   74  - 69 bodov

C   68  - 63 bodov

D   62  - 57 bodov

E    56 - 52 bodov

 

 

 

 

 

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
-
Streda
09:00 - 11:00
Štvrtok
-
Piatok
-
Konzultáciu vopred dohodnúť prostredníctvom e-mailu.

Kontaktný formulár

=