Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

SYLABY PEDAGOGICKÁ PSYCHOLÓGIA I.

 

(semináre)

 

Humanizácia edukácie – komparácia tradičného výchovno-vzdelávacieho procesu vs. tvorivo-humanistického procesu. Psychologická gramotnosť učiteľa nevyhnutná pre pôsobenie v súčasnej škole. Analýza osobnosti úspešného učiteľa.

DYTRTOVÁ, R., KRHÚTOVÁ, M. 2009. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada.

PRŮCHA, J. 2002. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.

Fenstermacher, G. D., SOLTIS, J. F. 2008. Vyučovací styly učitelu. Praha: Portal

Hrabal, V.,  Pavelková, I. 2010. Jaký jsem učitel. Praha: Portál.

Kyriacou, CH. 2004.  Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál

PODLAHOVÁ, L. 2004. Prví kroky učitele. Triton

Petty, G. 2008. Moderní vyučování. Praha: Portál

 

Psychologické aspekty osobnosti žiaka a vzájomný vzťah žiaka a učiteľa vo výchovno-vzdelávacom procese.

Zimová Z., Lednická, J., Fülöpová E. 2013. Učiteľ a žiak a ich vzťahy v školskom prostredí.

Vališová, A., Kolář, Z. 2009. Analýza vyučování. Praha: Grada.

KASÍKOVÁ, H. 2010. Učíme se  spoluprací. Aisis.

KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.2007. Vyučování jako dialog. Praha: Grada

SEDLÁČKOVÁ, D. 2009. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada

GAVORA, P. 2010. Akí sú moji žiaci? Pedagogická diagnostika. Enigma

GAVORA, P. 2005. Učitel a žáci v komunikaci. Paido

BIRKENBIHL, V. 2009. Jak se učí chlapci a jak děvčata. Tobiáš.

 

Základné psychologické otázky učenia, štýly učenia.

TONUCCI, F. 1991. Vyučovať nebo naučiť? Praha, SVI PdF UK

HUNTEROVÁ, M. 1999: Účinné vyučování v kostce.Praha: Portál

Turek, I. 2005. Inovácie v didaktike. MPG centrum Bratislava

Kaliská, L. 2009. Koncepcia učebných štýlov so zameraním na teóriu D. A. Kolba. Banská Bystrica : OZ Pedagóg.

CHVÁL, M., KASÍKOVÁ, H., VALENTA, J. 2012. Posudzovaní rozvoje kompetence k učení ve výuce. Karolinum

ŽIVČICOVÁ, E. 2011. Základy psychológie učenia. Praha: Univerzita J. A. Komenského

MAREŠ, J. 1998. Stýly učení žáků a studentů. Praha: Portál

 

 

Druhy učenia. Zážitkové učenie. Význam a využitie metód zážitkového učenia v pedagogickej praxi.

Kasíková, H. 2010. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál

G. Málková: Zprostředkované učení. Praha: Portal

Kašová, J. a kol. 2010. Učíme v projektech. Praha: Portál

HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. 2009. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada

Sitná, D.  2009. Metody aktivního vyučování. Praha: Portál

ČECHOVÁ, B. H. 2009. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáku. Praha: Portál

 

Zákony učenia. Motivácia ako podmienka a zákon učenia – význam v učení. Uplatnenie motivácie v edukačnom procese v MŠ a ŠKD.

MEŠKOVÁ, M. 2012. Motivace žáku efektivní komunikací. Praha: Portál

ZELINA, M. 2002. Aktivizácia a motivácia žiakov na vyučovaní, Metodické centrum v BB

HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. 1989. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN

KOTRBA, T., LACINA, L. 2011. Aktivizační metody ve výuce. Barrister

Koppensteiner, CH. 2006. Tiky a triky na lepšie učenie. Akrus

FISHER, R.2011. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál

 

 

 

Podmienky učenia. Transfer v učení. Spätná väzba v učení.

KASSAY, F. 1990. Učiť sa treba učiť. Bratislava: Smena

Tepperwein, K. 1992. Umenie ľahko sa učiť. Šamorín: Fontana Kiádo

KOSÍKOVÁ, V. 2011. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty.  Praha: Grada

 

 

Skúšanie ako psychologický problém. Nové alternatívne prístupy k hodnoteniu a sebahodnoteniu žiakov.

BISTÁKOVÁ, Ľ. 2006. Slovné hodnotenie žiakov dobrým slovom. Vydavateľstvo: Didaktis

TIŠŤANOVÁ, K. 2016. Hodnotenie v školskej praxi. IRIS

SLAVÍK, J. 1999. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál

KOSOVÁ, B. 1998. Hodnotenie ako prostriedok humanizácie školy. Banská Bystrica: Metodické centrum pre školy

 

Výchova ako psychologický problém – súčasný stav. Výchovné problémy žiakov v MŠ a ŠKD.

VALIHOROVÁ, M. 2011. Psychológia výchovy 1., 2. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB

VALIHOROVÁ, M. 2013. Psychologické aspekty výchovy. Eurokódex

VALIHOROVÁ, M., PILKOVÁ, J. 2016. Emocionálny a sociálny rozvoj osobnosti. Žilina: IPV

 

 

Metódy výchovy a ich využitie v edukačnom procese so zameraním na presvedčovanie a objasňovanie. Príklad a výchovné cvičenie ako výchovné metódy.

VALIHOROVÁ, M. 2011. Psychológia výchovy 1., 2. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB

VALIHOROVÁ, M. 2013. Psychologické aspekty výchovy. Eurokódex

VALIHOROVÁ, M., PILKOVÁ, J. 2016. Emocionálny a sociálny rozvoj osobnosti. Žilina: IPV

 

Odmeny ako výchovné metódy.

Tresty ako výchovné metódy.

Metóda výchovy prostredníctvom logických dôsledkov.

ZELINA, M. 1996. Metódy a stratégie rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris

KOLDEOVÁ, J. 2015. Tresty vo výchove. Wolters Kluwer

VALIHOROVÁ, M. 2011. Psychológia výchovy 1., 2. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB

VALIHOROVÁ, M. 2013. Psychologické aspekty výchovy. Eurokódex

 

Výchovné pôsobenie rodičov a pedagógov. Psychologické aspekty spolupráce rodičov a pedagógov v MŠ a ŠKD.

VALIHOROVÁ, M. 2011. Psychológia výchovy 1., 2. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB

VALIHOROVÁ, M. 2013. Psychologické aspekty výchovy. Eurokódex

VALIHOROVÁ, M., PILKOVÁ, J. 2016. Emocionálny a sociálny rozvoj osobnosti. Žilina: IPV

 

 

Požiadavky na absolvovanie predmetu:

  • aktívna účasť na prednáškach a seminároch;
  • povolené 2 absencie na  prednáškach a seminároch;
  • vypracovanie a prezentovanie seminárnej práce v rozsahu 5 - 7 strán na zvolenú tému s využitím aktívnych foriem vyučovania (max 20 bodov), 
  • analýza 2 edukačných situácií (max.20 bodov) :

-          1 situácia týkajúca sa eliminovania negatívnych faktorov narúšajúcich optimálny vývin žiaka v prostredí  materskej školy (MŠ);

-          1 situácia týkajúca sa eliminovania negatívnych faktorov narúšajúcich optimálny vývin žiaka v prostredí školského klubu (ŠKD); 

  • písomná skúška: max 60 bodov (min. 40 bodov).

 

Záverečné hodnotenie:

100 - 94 bodov       A

  87 - 93 bodov       B

  80 - 86 bodov       C

  73 - 79 bodov       D

  65 - 72 bodov       E

  64 – a menej        Fx

 

 

Konzultačné hodiny

Pondelok
-
Utorok
-
Streda
09:00 - 11:00
Štvrtok
-
Piatok
-
Konzultáciu vopred dohodnúť prostredníctvom e-mailu.

Kontaktný formulár

=