Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Výber z publikačnej činnosti 

Vedecké monografie 

DROŠČÁK, M., FUCHSOVÁ, M., ROCHOVSKÁ, I. 2024. Inquiry-based primary science education. London (Veľká Británia) : STS Science Centre; Ostrava (Česko) : KEY Publishing, 2024. 218 s. ISBN 978-1-908235-30-5. https://www.researchgate.net/publication/387069401_Inquiry-based_prImary_science_education 

ŠVÁBOVÁ, B., ROCHOVSKÁ, I. 2023.  Využívanie metód tvorivej dramatiky v predprimárnom vzdelávaní. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU v Ružomberku. 134 s.  ISBN 978-80-561-1017-1.

ROCHOVSKÁ, I. a kol. 2021. Interpretácia umeleckého diela v predprimárnom vzdelávaní. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity, 2021. 423  s. ISBN 978-80-561-0889-5. https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-pedagogiky-a-psychologie/publikacie/interpretacia-umeleckeho-diela-v-predprimarnom-vzdelavani.html https://www.academia.edu/83395011/Interpret%C3%A1cia_umeleck%C3%A9ho_diela_v_predprim%C3%A1rnom_vzdel%C3%A1van%C3%AD

HUĽOVÁ, Z., ROCHOVSKÁ, I., LIPÁROVÁ, L. 2021. Technické vzdelávanie na primárnom stupni školy: teória – výskum – vývoj. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2021, 150 s. ISBN 978-80-561-015-1. https://www.researchgate.net/publication/359425928_TECHNICKE_VZDELAVANIE_NA_PRIMARNOM_STUPNI_SKOLY_Teoria_-_vyskum_-_vyvoj

ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2018. Vědci v mateřské škole 2. Aktivity pro malé badatele. Praha : Portál, 2018. 136 s. ISBN 978-80-262-1391-8. https://obchod.portal.cz/vychova-v-ms/vedci-v-materske-skole-2/

ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2016. Umělci v mateřské škole. Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarního umění. Praha : Portál, 2016. 175 s. ISBN 978-80-262-1120-4. https://obchod.portal.cz/vychova-v-ms/umelci-v-materske-skole/

ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2015. Vědci v mateřské škole. Aktivity pro malé badatele. Praha : Portál, 2015. 152 s. ISBN 978-80-262-0818-1. https://obchod.portal.cz/vychova-v-ms/vedci-v-materske-skole/

ROCHOVSKÁ, I., KRUPOVÁ, D. 2014. Developing the science education of children at a preschool age within the context of cultural literacy. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2014. 117 s. ISBN 978-83-61149-38-5. https://www.academia.edu/26219386/Developing_the_Science_Education_of_Children_at_a_Preschool_Age_Within_the_Context_of_Cultural_Literacy

ROCHOVSKÁ, I. 2014. Natural science education of preschol and primary school teachers in V4 countries. Szarvas : Szent István University, Faculty of Applied Arts and Education, 2014. 81 pp. ISBN 978-963-269-419-1. https://www.academia.edu/26220388/Natural_Science_Education_of_Preschol_and_Primary_School_Teachers_in_V4_Countries

ROCHOVSKÁ, I. AKIMJAKOVÁ, B. et al. 2012. Umiejętności przyrodnicze a edukacja przyrodnicza w pedagogice przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Chełm : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, 2012. 137 s. ISBN  978-83-61149-61-3. https://www.academia.edu/26222406/Umiej%C4%99tno%C5%9Bci_przyrodnicze_a_edukacja_przyrodnicza_w_pedagogice_przedszkolnej_i_wczesnoszkolnej

ROCHOVSKÁ, I. 2012. Formovanie prírodovednej gramotnosti študentov odboru predškolská a elementárna pedagogika. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2012. 267 s. ISBN 978-80-8084-859-0. https://www.academia.edu/26363297/Formovanie_pr%C3%ADrodovednej_gramotnosti_%C5%A1tudentov_odboru_pred%C5%A1kolsk%C3%A1_a_element%C3%A1rna_pedagogika

ROCHOVSKÁ, I. 2011. Le développement de la littérature scientifique dans le domaine l‘éducation primaire. Fribourg : S.É.C.T. – Association Internationale Sciences, Éducation, Cultures, Traditions, 2011, 73 s. ISBN 978-2-9700716-5-5. https://www.academia.edu/26363230/LE_D%C3%89VELOPPEMENT_DE_LA_LITT%C3%89RATURE_SCIENTIFIQUE_DANS_LE_DOMAINE_L%C3%89DUCATION_PRIMAIRE

 

Vedecké štúdie v indexovaných časopisoch

ROCHOVSKÁ, I. 2024. Motivation and self-regulation of learning in homeschooled students. Problems of Education in 21st Century, 82(5), 723-736.  (Web of Science) https://doi.org/10.33225/pec/24.82.723 

ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KLEIN, V., ŠILONOVÁ, V. 2024. The roles and responsibilities of the school support team in inclusive education in kindergartens. Problems of Education in 21st Century, 82(4), 521-538. (Web of Science) https://doi.org/10.33225/pec/24.82.521 

ŠILONOVÁ, V., KLEIN, V., ROCHOVSKÁ, I. (33 %). 2024. A self-evaluation of pre-school education institutions with an emphasis on the level of their inclusivity. Specialusis Ugdymas, 47(1), 36-56. (Scopus) https://doi.org/10.15388/se.2024.47.2 

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), BROZMANOVÁ, M. 2024. Preschool teachers competences in relation to application of visual arts in kondergarten. Pedagogika, 153(1), 144-165. (Scopus) https://doi.org/10.15823/p.2024.153.7 

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), DROŠČÁK, M., KOŽUCHOVÁ, M. GUNČAGA, J., SEVERINI, E. 2024. Physics as a subject matter in primary education teacher students’ training: Possibilities for elimination of misconceptions. The New Educational Review, 65(1), 140-151. (Scopus) https://doi.org/10.15804/tner.2024.75.1.11 

ROCHOVSKÁ, I. (80 %), ŠVÁBOVÁ, B. 2023. The use of creative drama methods within kindergartens from the perspective of the teaching staff. Problems of Education in 21st Century, 81(3), 388-400. (WoS) https://doi.org/10.33225/pec/23.81.388   

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), DOLINSKÁ, E., ŠVÁBOVÁ, B. 2023. The use of works of musical art in preschool education. A Slovak perspective. Educational Process: International Journal, 12(3), 79-102. (Scopus) https://doi.org/10.22521/edupij.2023.123.4

ROCHOVSKÁ, I. (25 %), KUŠNÍROVÁ, V., ČARNICKÁ, M., & ŠILONOVÁ, V. 2023. The analysis of the kindergarten teachers` and teaching assistants` attitudes to their own experiences in the process of inclusive education. Pedagogika, 149(1), 185-216. (Scopus) https://doi.org/10.15823/p.2023.149.9

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), DOLINSKÁ, E., PORUBČANOVÁ, D., GAŽIOVÁ, M. 2023. Unschooling vs. classic methods and forms of homeschooling from the perspective of the parents of homeschooled children. Specialusis Ugdymas, 45(1), 5-20. (Scopus) https://doi.org/10.15388/se.2023.45.1 

ČARNICKÁ, M., KUŠNÍROVÁ, V., ROCHOVSKÁ, I. (25 %), ŠILONOVÁ, V. 2023. Attitudes of teaching staff in kindergartens towards inclusion and their opinions on inclusive education. Specialusis Ugdymas, 45(1), 35-49. (Scopus) https://doi.org/10.15388/se.2023.45.3 

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), DROŠČÁK, M. 2022. Compulsory examination of homeschoolers in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. Pedagogika, 147(3), 107-124. (Scopus) https://doi.org/10.15823/p.2022.147.5

ROCHOVSKÁ, I. (65 %), ŠVÁBOVÁ. B. 2022. Dramatic art and dramatic expression through creative drama methods in preschol education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 12(1), 142-150. (WoS) https://doi.org/10.33543/1201142150

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), ŠVÁBOVÁ, B. 2021. The use of the interpretation of works of art in pre-school education. Problems of Education in the 21st Century, 79(6), 956-970. (WoS) https://doi.org/10.33225/pec/21.79.956

ŠILONOVÁ, V., KLEIN, V., ROCHOVSKÁ, I. (33 %) 2021. Inclusive diagnostics and stimulation of socially disadvantaged children of a pre-school age: Experimental verification. Problems of Education in the 21st Century, 79(5), 804-825. (WoS) https://doi.org/10.33225/pec/21.79.00

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), HUĽOVÁ, Z. 2021. Analýza učebníc pracovného vyučovania pre 4. ročník základnej školy na Slovensku. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae = Vedecké štúdie Pedagogickej fakulty, 20(3), 160-176. (ERIH PLUS) https://www.technicke-vzdelavanie-ziakov.sk/00/01.pdf

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), HUĽOVÁ, Z. 2021. An analysis of the Technical Education Textbooks for 3rd level of Primary School in Slovakia. Journal of Technology and Information Education, 13(1), 23-40. (ERIH PLUS) https://doi.org/10.5507/jtie.2021.006

ROCHOVSKÁ, I. (34 %), DROŠČÁK, M., ŠILONOVÁ, V. 2020. Comparison of preferred didactic forms and methods in homeschooling. The New Educational Review, 61(3), pp. 13-25. (Scopus) https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/tner/202003/tner6101.pdf

ROCHOVSKÁ, I. (30 %), KUŠNÍROVÁ, V., KOLIBOVÁ, D., DOLINSKÁ, E., DUDEK, M. 2019. Educational needs of the primary educational teachers in inclusive education of the pupils from socially disadvantaged background in Slovakia. Specialusis Ugdymas, 40(2), 157-174. (Scopus) https://doi.org/10.21277/se.v2i40.483

MAZUR, P, ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KĽAČKOVÁ, B. 2019. The issue of homeschooling in Poland, the Czech Republic and Slovakia from the perspective of parents of homeschooled children. The New Educational Review, 58(4), 54 – 71. (Scopus) https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner/5820-tner2019404 

ROCHOVSKÁ, I. (25 %), HUĽOVÁ, Z., KLEIN, V., GAŠPAROVÁ, M. 2019. The opinions of pre-primary education teachers on the advantages and disadvantages of heterogeneous age groups. Problems of Education in the 21st Century, 77(3), 424-436. (Scopus) https://doi.org/10.33225/pec/19.77.424

HUĽOVÁ, Z., ROCHOVSKÁ, I. (33 %), KLEIN, V. 2018. The issue of age homogeneity in groups from the kindergarten teacher’s perspective. The New Educational Review, 53(3), 203 – 215. (Scopus) https://doi.org/10.15804/tner.2018.53.3.17

  

Učebnice pre základné školy a metodické materiály

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), ZVONČEKOVÁ, V. 2022. Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy - Učebnica. Bratislava : Expol Pedagogika, 2022. 80 s. ISBN 978-80-8091-769-2. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prirodoveda-pre-4-rocnik-zs-ucebnica

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), ZVONČEKOVÁ, V. 2022. Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy – Pracovný zošit. Bratislava : Expol Pedagogika, 2022. 80 s. ISBN 978-80-8091-773-9. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prirodoveda-pre-4-rocnik-zs-pracovny-zosit

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), ZVONČEKOVÁ, V. 2023. Prírodoveda pre 4. ročník základnej školy – Metodická príručka. Bratislava : Expol Pedagogika, 2022. 95 s. ISBN 978-80-8091-721-0. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prirodoveda-pre-4-rocnik-zs-metodicka-prirucka-pdf

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), ZVONČEKOVÁ, V. 2022. Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy - Učebnica. Bratislava : Expol Pedagogika, 2022. 56 s. ISBN 978-80-8091-714-2. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prirodoveda-pre-3-rocnik-zs-ucebnica

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), ZVONČEKOVÁ, V. 2022. Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy – Pracovný zošit. Bratislava : Expol Pedagogika, 2022. 56 s. ISBN 978-80-8091-715-9. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prirodoveda-pre-3-rocnik-zs-pracovny-zosit

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), ZVONČEKOVÁ, V. 2022. Prírodoveda pre 3. ročník základnej školy – Metodická príručka. Bratislava : Expol Pedagogika, 2022. 95 s. ISBN 978-80-8091-720-3.https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prirodoveda-pre-3-rocnik-zs-metodicke-poznamky-pdf

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), KOŽUCHOVÁ, M. 2019. Prvouka 1. Pracovná učebnica pre 1. ročník základných škôl. Bratislava : Expol pedagogika, 2019. 56 s. ISBN 978-80-8091-535-3. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prvouka-pre-1-rocnik-zakladnej-skoly

ROCHOVSKÁ, I. (75 %), KOŽUCHOVÁ, M. 2019. Prvouka 1 pre 1. ročník základných škôl. Metodická príručka. Bratislava : Expol pedagogika, 2019. 72 s.  a CD s prílohami. ISBN 978-80-8091-620-6. https://www.expolpedagogika.sk/metodicke-prirucky/metodicka-prirucka-k-ucebnici-prvouky-pre-1-rocnik-zs-pdf

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KOŽUCHOVÁ, M. 2018. Prvouka 2. Pracovná učebnica pre 2. ročník základných škôl. Bratislava : Expol pedagogika, 2018. 64 s. ISBN 978-80-8091-487-5. https://www.expolpedagogika.sk/zakladna-skola-a-osemrocne-gymnazium/prvouka-pre-2-rocnik-zakladnej-skoly

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KOŽUCHOVÁ, M. 2018. Prvouka 2 pre 2. ročník základných škôl. Metodická príručka. Bratislava : Expol pedagogika, 2018. 76 s.  a CD s prílohami. ISBN 978-80-8091-505-6. https://www.expolpedagogika.sk/metodicke-prirucky/metodicka-prirucka-k-ucebnici-prvouky-pre-2-rocnik-zs-pdf

 

Odborné knižné práce

ROCHOVSKÁ, I. (70 %), KRUPOVÁ, D. 2021. Muzikanti v materskej škole. Hudobná výchova (aj) pre nehudobníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2021. 114 s. ISBN 978-80-561-0853-6. https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-pedagogiky-a-psychologie/publikacie/muzikanti-v-materskej-skole-hudobna-vychova-aj-pre-nehudobnikov.html

Rochovská, I. (70 %), Krupová, D. 2020. Umelci v materskej škole 3. Interpretácia umelechého diela v intenciách pedagogiky Márie Montessori. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2020. 113 s. ISBN 978-80-561-0777-5. https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-pedagogiky-a-psychologie/publikacie/umelci-v-materskej-skole-3-interpretacia-umeleckeho-diela-v-intenciach-pedagogiky-marie-montessori.html

https://www.academia.edu/83567193/Umelci_v_materskej_%C5%A1kole_3_Interpret%C3%A1cia_umeleck%C3%A9ho_diela_v_intenci%C3%A1ch_pedagogiky_M%C3%A1rie_Montessori

Rochovská, I. (70 %), Krupová, D. 2019. Umelci v materskej škole 2. Výtvarná výchova (aj) pre nevýtvarníkov. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2019. 134 s. ISBN 978-80-561-0667-9. https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-pedagogiky-a-psychologie/publikacie/umelci-v-materskej-skole-2-vytvarna-vychova-aj-pre-nevytvarnikov.html

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KRUPOVÁ, D. 2018. Bádanie v predprimárnom vzdelávaní. Prírodné javy. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2018. 153 s. ISBN 978-80-561-0580-1. https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-pedagogiky-a-psychologie/publikacie/badanie-v-predprimarnom-vzdelavani-prirodne-javy.html

https://www.academia.edu/83567112/B%C3%A1danie_v_predprim%C3%A1rnom_vzdel%C3%A1van%C3%AD_Pr%C3%ADrodn%C3%A9_javy

KRUPOVÁ, D., ROCHOVSKÁ, I. (50 %) 2016. Hráme sa a tvoríme. Aktivity pre deti v materskej škole s využívaním produktívnych metód. Bratislava : Pro Solutions, 2016. 164 s. ISBN 978-80-8139-076-0. https://www.martinus.sk/?uItem=260378

ROCHOVSKÁ, I. (50 %), KRUPOVÁ, D. 2015. Využívanie metód zážitkového učenia v materskej škole. 2. prepracované vydanie. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2015. 86 s. ISBN 978-80-561-0238-1. https://www.academia.edu/26296227/Vyu%C5%BE%C3%ADvanie_met%C3%B3d_z%C3%A1%C5%BEitkov%C3%A9ho_u%C4%8Denia_v_materskej_%C5%A1kole

ROCHOVSKÁ, I. (50 %) a kol. 2013. Špeciálne didaktiky predmetov vo výchove a vzdelávaní žiakov s mentálnym postihnutím III. Ružomberok : Verbum – vydavateľstvo KU, 2013. 104 s. ISBN 978-80-561-0017-2. https://www.academia.edu/40708420/%C5%A0peci%C3%A1lne_didaktiky_predmetov_vo_v%C3%BDchove_a_vzdel%C3%A1van%C3%AD_%C5%BEiakov_s_ment%C3%A1lnym_postihnut%C3%ADm_I

ROCHOVSKÁ, I. 2011. Využívanie bádateľských aktivít v materskej škole. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2011, 74 s. ISBN 978-80-8084-666-4. https://www.academia.edu/26296230/Vyu%C5%BE%C3%ADvanie_b%C3%A1date%C4%BEsk%C3%BDch_aktiv%C3%ADt_v_materskej_%C5%A1kole

MELICHERČÍKOVÁ, D., MELICHERČÍK, M., ROCHOVSKÁ, I. (20 %) 2012. Zaujímavosti zo živej a neživej prírody. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2012. 232 s. ISBN 978-80-8084-927-6. https://www.academia.edu/84365906/Zauj%C3%ADmavosti_zo_%C5%BEivej_a_ne%C5%BEivej_pr%C3%ADrody

ROCHOVSKÁ, I. 2011. Prírodoveda s didaktikou I. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2011. 172 s. ISBN 978-80-8084- 787-6. https://www.academia.edu/84364583/Pr%C3%ADrodoveda_s_didaktikou_I

Konzultačné hodiny

Pondelok
09:00 - 11:00
Utorok
-
Streda
-
Štvrtok
-
Piatok
-
Konzultáciu je potrebné dohodnúť vopred mailom.