Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Projekt Globálne vzdelávanie pre univerzity 21. Storočia

 

Projekt sa realizuje pod grantovou  výzvou: SAMRS/2015, Sektorová priorita: Začleňovanie rozvojového vzdelávania do študijných programov na vysokých školách formou budovania interných kapacít v oblasti a zavádzania tém GV do vyučovacieho procesu. Žiadateľ projektu: Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica. Partner projektu: Technická univerzita vo Zvolene. Spolupracujúce subjekty: UNIVERZITA KOMENSKÉHO v Bratislave, Fakulta management, Katedra ekonómie a financií - Doc. PhDr. Paulína Stachová, PhD., UNIVERZITA MATEJA BELA v Banskej Bystrici, Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov, Katedra medzinárodných vzťahov a diplomacie - PhDr. Martina Bolečeková, PhD., Ekonomická fakulta Katedra ekonómie - Doc. PhDr.Viktória Dolinská, PhD., Ing. Katarína Orságová, PhD., Pedagogická fakulta, Katedra sociálnej práce  - PhDr. Katarína Kurčíková, PhD., Katedra pedagogiky - PhDr. Lucia Kamarášová, PhD., SLOVENSKÁ POĽNOHOSPODÁRSKA UNIVERZITA v Nitre, Fakulta ekonomiky a manažmentu, Katedra spoločenských vied - PhDr. Anna Mravcová, PhD., PREŠOVSKÁ UNIVEZITA v Prešove, Filozofická fakulta, Inštitút etiky a bioetiky - Mgr. Martin Pazdera.

Spolupráca s univerzitami:

  • úvodný seminár pre učiteľov partnerských univerzít na TUZVO (v Informačnom bode globálneho vzdelávania v SLDK) – výmena doterajších skúseností (18.9.2015)
  • účasť 8 vysokoškolských učiteľov a doktorandov z partnerských univerzít  na workshopoch
  • analýza Informačných listov predmetov vyučovaných na partnerských univerzitách ich učiteľmi  a študentmi, aktualizácia o témy globálneho vzdelávania, podpora kontextu globálnych súvislostí, výmena skúseností v oblasti interaktívnych metód výučby

Workshopy

Vanessa Andreotti

(Globálne vzdelávanie, Univesity of British Columbia, Kanada, termín: 26. - 29.11. 2015)

Globálne vzdelávanie dnes stojí pred viacerými výzvami. Ako máme spoločne existovať na ohraničenej planéte, vo svete plnom rozličných problémov, na sebe navzájom závislých spoločenstiev a zvyšujúceho sa bezprávia? Ako sa máme vyhnúť lákadlám etnocentrizmu (moja pravda je objektívnou pravdou), nihilizmu (objektívna pravda nejestvuje), paternalizmu (pomáham Ti, a preto mám pravdu) a ahistoricizmu (zabúdaniu na jednoduchú skutočnosť, že každý problém má svoje dejiny)? Ako sa naučiť žiť bez predpísaných, jednoduchých riešení?

Dušan Ondrušek

(Facilitácia, PDCS, Slovenská republika, termín: 21. - 24. 1. 2016 )

Prvou tematickou oblasťou workshopu bola medzikultúrna citlivosť a vyjednávanie v medzikultúrnom kontexte. Ako spolupracovať v globalizovanom svete multikultúrnych tímov? Práca s kultúrnou diverzitou - koncepcia šiestich štádií kultúrnej citlivosti Miltona Benetta. Hľadanie ciest, ako sa produktívne vyrovnávať so stretmi odlišných kultúr a pestovať synergiu. Vyjednávanie v situácii kultúrne sýteného konfliktu (na základe hodnotových odlišností a odlišných sociálnych noriem, konfrontácii odlišných jazykov, vier, zvyklostí. Na základe praktických príkladov sme si objasnili fázy vývoja konfliktov (koncepcia CH. Moore, S. Carpenter k eskalácii a de-eskalácia) a diagnostikovali zložky pre analýzu konfliktov (ako odhaľovať zdroje, primárnych, sekundárnych a terciálnych aktérov).

Tomáš Ryška

(Etnografia, Univerzita Pardubice, Česká republika, termín: 18. - 21. 2. 2016) 

Ľudia zo Západu cítia morálnu povinnosť pomáhať svetu. Je ale ich pomoc užitočná? Neškodí viac, než pomáha? A nie je to v skutočnosti tak, že bohatý Západ berie od väčšiny sveta na obchodných clách, firemných kontraktoch a výhodných zmluvách rádovo viac, než dáva v rozvojovej pomoci? O tom, ako vyzerá svet z perspektívy prírodných národov, ako je dobré a naopak zlé pomáhať a čomu sa môžeme naučiť od roľníkov v severnom Thajsku prednášal Tomáš Ryška, ktorý s nimi strávil dlhé roky v bezprostrednej blízkosti.

 

PhDr. Katarína Kurčíková, PhD.